اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

منابع طبیعی با دیدگاه اقتصادی دیده نشود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: توجه به ایجاد فضای سبز و منابع طبیعی توجه به زیر ساخت اجتماعی و عمومی است و فقط نباید با دیدگاه اقتصادی مورد نگرش قرار گیرد.

منابع طبیعی با دیدگاه اقتصادی دیده نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه،‌ حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ظهر امروز در جمع کارکنان و کارشناسان اداره منابع طبیعی شهرستان ابرکوه اظهار داشت: ضرورت توجه و حمایت مستمر از طرح توسعه فضای سبز با توجه به کویری بودن و کمبود سرانه فضای شهرستان ابرکوه یکی از بایدها و نیازهای عمومی است که با وجود مشکلات بودجه‌ای دولت باید مورد تأکید قرار گیرد.

وی افزود: توسعه فضاهای سبز و ایجاد هوای پاک با توجه به گسترش صنعت همچنین مختصات خاص منطقه ابرکوه که تردد بالایی دارد، رابطه مستقیمی نیز با بحث سلامتی افراد جامعه دارد که باید به صورتی ویژه و خاص مورد توجه واقع شود.

حسینی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز و توجه به منابع طبیعی یک زیرساخت اجتماعی و عمومی است و فقط نباید با دیدگاه اقتصادی مورد نگرش قرار گیرد.

حسینی افزود: حمایت از منابع طبیعی حمایت از مطالبات عمومی و خواسته‌های مردم است.

وی همچنین خواستار ارائه گزارش مکتوب از وضعیت منابع طبیعی در ابرکوه همچنین مشکلات برای پیگیری بیشتر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه نیز در این دیدار اظهار داشت: نتیجه دادن فعالیت‌های بخش منابع طبیعی و آبخیزداری کاری زمان‌بر است.

محمدمهدی صادقی با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش گسترش فضای سبز شهرستان ابرکوه افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های منابع طبیعی، طرح گسترش فضای سبز بین‌راهی است که با اعتباراتی که در سالیان گذشته به آن اختصاص یافت، زیر ساخت‌ها برای افزایش 50 هکتاری این فضا در ورودی ابرکوه از سمت شیراز مهیا شد.

وی ادامه داد: متأسفانه با توجه به اینکه مدت‌هاست بودجه دیگری به این کار تعلق نگرفته است، مقدار فضای محدودی از این مسیر درختکاری شده است و این در حالی است که اگر اعتبارات لازم به این امر تخصیص یابد، با توجه به فضا سازی‌های قبلی مسیر از طرف ادارات و شرکت‌ها کل این راه پر تردد و کشوری چشم‌اندار زیبایی پیدا می‌کند.

صادقی افزود: به جز سال 88 که از ردیف بودجه خشکسالی اعتباراتی به این طرح اختصاص یافت و زمینه ایجاد زیر ساخت‌ها فراهم شد، هیچ بودجه دیگری به این کار اختصاص پیدا نکرده است و این در حالی است که مراقبت و نگهداری از فضای سبز و توسعه آن، اصلاح خاک و اصلاح آبیاری مستلزم صرف هزینه‌های بسیار است.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ابرکوه دارای 180 هکتار مرتع است که زندگی 180 خانوار را با 19هزار رأس دام تأمین می‌کند.

وی افزود: در بخش مرتع نیز با کمبود اعتبار روبه‌رو هستیم و به واسطه مشکلات خشکسالی، هزینه‌های زیادی بر بهره‌برداران مرتع تحمیل شده است که با توجه به کمبود اعتبارات نمی‌توان کمک چندانی به آنان کرد.

صادقی همچنین با اشاره به بندهای ایجاد شده برای کنترل سیلاب‌ها همچنین استفاده از آب استحصالی اظهار داشت: یکی از کارهای بزرگ انجام شده طرح کنترل سیل کاسه‌رود است که با تلاش‌های انجام شده توسط جهاد کشاورزی، بحث انتقال آب جمع‌آوری شده در پشت این بند به روستاهای شرق ابرکوه در حال پیگیری است و اقدامات خوبی نیز در این راستا صورت گرفته است.

صادقی خاطرنشان کرد: این مشکلات و نیازها را در دیدار با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در بازدید از ابرکوه نیز مطرح کرده‌ایم که تاکنون از این مسیر نیز هیچ مشکلی حل نشده است و به نظر می‌رسد که برای حل مشکل تنها باید به بودجه‌های استان تأکید کرد.

مدیرآبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه نیز در این دیدار اظهار داشت: امسال با وجود بارش ناچیز در ابرکوه شاهد جمع شدن بیش از یک میلیون متر مکعب آب قابل شرب در پشت بند کاسه‌رود بودیم.

احمد اخلاقی افزود: با تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده، سد کاسه‌رود ظرفیت جمع‌آوری بیش از 4میلیون متر مکعب از روان‌آب‌ها را دارد و هنوز ظرفیت توسعه وجود دارد.

اخلاقی تأکید کرد: با نخستین مرحله انتقال آب این منطقه به شرق ابرکوه که امیدواریم به زودی عملی شود، نقش حیاتی این سد برای همگان بیشتر مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول