اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانشجویان و خانواده‌های آنان

همایش «دانشجو و آسیب‌های روانی اجتماعی» برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش «دانشجو و آسیب‌های روانی اجتماعی» امروز با حضور دانشجویان و خانواده‌های آنان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

همایش «دانشجو و آسیب‌های روانی اجتماعی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز منصور امین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، ظهر امروز در همایش «دانشجو و آسیب‌های روانی اجتماعی» در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: این همایش باهدف ارائه راهکارهای مناسب برای رفتار با نوجوان و مصون نگه‌داشتن آنان از آسیب‌های روانی اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: سن 18 تا 20 سال سن بسیار حساس و پرخطری است و خانواده‌ها باید نگران فرزندان خود باشند.

امین ادامه داد: لازم است راهکارهایی ارائه شود که بدانیم به چه شکل با جوانان و سرمایه‌های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی رفتار کنیم تا آنان را از آسیب‌های درون اجتماع مصون و در امان نگه داریم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خطاب به خانواده دانشجویان گفت: متاسفانه در خوابگاه‌ها مواد مخدر، قرص‌های روان‌گردان و مشروبات الکلی و انحرافات فکری و سیاسی وارد می‌شود، همه دانشگاه‌ها با این آسیب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها مواجه‌اند اما ما سعی کردیم در این دانشگاه این موضوع را به حداقل برسانیم.

در ادامه این همایش فرمانده نیروی انتظامی خوزستان اظهار داشت: یکی از آسیب‌های اجتماعی، ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است. اعتیاد به مواد مخدر از جدی‌ترین مسائل روز ایران و جهان است که البته ویژگی‌هایی وجود دارد که این مسئله را در کشور ما حساس‌تر کرده است.

سردار محمد‌رضا اسحاقی افزود: اعتیاد به مواد مخدر پدیده‌ای است که دنیا از آن متضرر شده و زمینه‌ساز بروز آ‌سیب‌های جدی اجتماعی و انحرافات مرتبط با حوزه اجتماع ‌است.

وی افزود: متاسفانه امروزه در حوزه جوانان، به‌خصوص تحصیل‌کرده‌ها، این تهدید به صورت مدل صنعتی بروز کرده است و فرد را گرفتار می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان بیان کرد: در کارگاه‌های آموزشی که در این زمینه در مدارس و دانشگاه برگزار می‌کنیم، در تلاشیم که یافته‌های خود را از مجموعه آسیب‌ها، مشکلات و پرونده‌ها، ارائه دهیم، خانواده‌ها و دانشجویان در حقیقت گرد هم می‌آیند چون می‌خواهند چند کلید واژه و راهکار اجرایی و عملیاتی فرا بگیرند.

اسحاقی گفت: امروزه با توسعه فناوری، مدل زندگی تغییراتی کرده و با گذشته‌ها متفاوت است، بنابراین باید مباحث روز را در نسخه‌هایی که برای جوانان خود تعیین می‌کنیم، در نظر بگیریم. مشارکت فعال خانواده‌های دانشجویان ما می‌تواند بسیار اثربخش و تاثیر‌گذارتر از سایر بخش‌ها باشد اما آنچه که مهم است داشتن دغدغه در خصوص مسایل جوانان است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول