اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

احکام اعضای شعب اخذ رأی توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: احکام اعضای شعب و صندوق‌های اخذ رأی توزیع و در روزهای آینده به دست افراد می‌رسد.

احکام اعضای شعب اخذ رأی توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی عصر دوشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی اظهار داشت: احکام نمایندگان فرماندار از طریق فرمانداری و مجوز حضور نمایندگان کاندیداها در شعب اخذ رأی از سوی هیئت نظارت صادر می‌شود و ضروری است مجریان انتخابات آخرین اطلاعات و قوانین را مطالعه کنند.

وی افزود: آخرین آیین‌نامه‌ها و قوانین نیز در دفترچه و جزواتی تهیه شده و در اختیار مجریان انتخابات قرار گرفته است و با مطالعه این جزوات در روز برگزاری انتخابات آمادگی لازم ایجاد می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: رعایت مواد قانونی از سوی ستادهای تبلیغاتی کاندیداها نشانه شعور بالای سیاسی آنهاست و وحدت رویه بین مجریان انتخابات امری ضروری است.

وی اظهار داشت: فرمانداران در روزهای باقیمانده تبلیغات با حضور در جلسات و همایش‌های عمومی و دانشجویی فضای عمومی جامعه را برای انتخاباتی پرشور آماده کرده و جایگاه مجلس را تبیین کنند.

فتح‌الهی اضافه کرد: در روزهای مانده به برگزاری انتخابات همه آموزش‌های لازم به عوامل اجرایی صندوق‌های اخذ رأی ارائه می‌شود چراکه برگزاری جلسات توجیهی برای اعضای صندوق قبل از روز برگزاری انتخابات ضروری است.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه طبق برنامه زمان‌بندی شده وزارت کشور برای اجرای قانونی انتخابات همه مراحل قبل از رأی‌گیری در آذربایجان غربی با نظم و قوت صورت گرفته است، افزود: با مدیریت خوب فرمانداران مراحل مختلف برگزاری انتخابات را به خوبی انجام داده‌ایم.

به گفته این مسئول بر خلاف دوره‌های قبلی تخلفات کمتری روی داده است و دقت عمل مسئولان اجرایی خیلی از مشکلات انتخاباتی را حل می‌کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: قانون تبلیغات برای ما یک اصل است و کاندیداهایی که قانون تبلیغات را رعایت نکنند و در ابعاد بزرگ‌تر بنر و پارچه نصب کنند با برخورد شهرداری و نیروی انتظامی مواجه می‌شوند.

وی در عین حال گفت: شور و نشاط تبلیغاتی را می‌پذیریم و نهایت تعامل و مدارا را با کاندیداها و هواداران خواهیم داشت ولی با تخلفات نیز مطابق قانون برخورد می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: 2 میلیون و 3 هزار و 82 نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 66 هزار و 550 نفر رأی اولی هستند و برای نخستین بار می‌توانند پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

وی از اقدامات و راهنمایی‌هایی مناسب ترافیکی توسط پلیس برای جلوگیری از راهبندان در خیابان تقدیر کرد و یادآور شد: نباید در تبلیغات انتخاباتی زندگی عادی مردم مختل شود و به ویژه با توجه به ایام خرید مربوط به عید نوروز نباید خانواده‌ها در عبور و مرور در خیابان‌ها دچار مشکل شوند.

فتح‌الهی اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع رسانه‌ها از روند اجرای مراحل مختلف انتخابات را عامل مؤثر در شور انتخاباتی مردم برشمرد و افزود: رعایت مواد قانونی از سوی ستادهای تبلیغاتی و شور و شعف مردم نشان از شعور سیاسی بالای آنها دارد.

انتهای پیام/آ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول