اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پزشکی اهواز:

دانشجویان با اعتماد به نفس از فرضیه‌های قرآن دفاع کنند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دین خود را باور کنید و آن ‌را جدی بگیرید و با اعتماد به نفس از فرضیه‌هایی که در قرآن هست دفاع کنید و کار تحقیقاتی انجام دهید.

دانشجویان با اعتماد به نفس از فرضیه‌های قرآن دفاع کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام‌ رضا حسینی‌فر ظهر امروز در چهارمین کنگره تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در محل تالار شهدای این دانشگاه اظهار داشت: رسالت قرآن هدایت انسان‌ها به سمت تعالی، سعادت و کمال مطلق است این همایش کاری بین رشته‌ای در زمینه قرآن و سلامت انجام شده است، قرآن بحث‌هایی درباره سلامت و سلامت بحث‌هایی قرآنی دارد.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت با قدرت دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در این عرصه و ترویج فرهنگ ناب شیعه، افزود: آیاتی در قرآن هست که می‌شود آن‌ها را به فرضیه تبدیل کرد.

در ادامه این مراسم دبیر علمی چهارمین کنگره تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: 158 مقاله از دانشگاه جندی‌شاپور اهواز و سایر دانشگاه‌های کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

مهشید نقاش‌پور افزود: 65 مقاله، شامل 41 درصد از کل مقاله‌های ارسال شده، توسط داوران جهت ارائه در این کنگره پذیرش شد.

دبیر علمی چهارمین کنگره تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: 14 مقاله شامل 5/21 درصد از کل مقاله‌های ارسال شده به دبیرخانه کنگره در محور قرآن و سلامت است.

نقاش‌پور ایجاد فرصت و بستر مناسب برای ارائه نتایج تحقیقات دانشجویی و ایجاد انگیزه و تشویق دانشجویان برای شرکت در طرح‌های پژوهشی را از اهداف این کنگره اعلام کرد.

وی ادامه داد: از سال 1920 مقوله معنویت و نیایش در طب علمی مورد توجه قرار گرفت و از سال 2008 به بعد در نظام سلامت جهانی به مقوله سلامت معنوی توجه ویژه شد؛ امروزه هم در طب علمی از محضر معنویت در درمان استفاده می‌شود.

این مسئول در کنگره تحقیقات دانشجویی افزود: امروزه از قرآن کریم برای درمان بیماری‌ها و آسیب‌های روحی و جسمی استفاده می‌شود همچنین در متن قرآن 292 بار اسم خداوند که موجب سلامت است، ذکر شده‌است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول