اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی فردوس:

صیانت از فضای سبز وظیفه همگانی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان فردوس گفت: صیانت و نگه‌داری از فضای سبز یک وظیفه عمومی و همگانی است.

صیانت از فضای سبز وظیفه همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمد عبدی ظهر امروز در نشست خبری در فردوس اظهار داشت: درخت یکی از گران‌بهاترین آفریده‌های خداوندی است که در زندگی انسان و حیوان تأثیر زیادی دارد.

وی افزود: فضای سبز و جنگل از ارزشمندترین سرمایه‌های یک کشور محسوب می‌شود و نابودی و ویرانی آن خسارت‌های جبران ناپذیری به همراه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی فردوس تصریح کرد: نابودی فضای سبز و جنگل‌ها در زندگی نسل‌های آینده نیز اثری نامطلوب بر جای می‌گذارد، از این‌رو همه ما باید با کاشت درخت و نگه‌داری از آن به وضعیت منابع طبیعی کشورمان کمک کنیم.

عبدی یادآور شد: در دین مبین اسلام کاشتن درخت و نگه‌داری از آن پاداش فراوانی دارد و در احادیث مختلف ائمه اطهار(ع) به کاشت درخت سفارش شده است.

وی از اجرای برنامه‌های مختلف در طول هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ درختکاری و هم‌چنین توسعه فضای سبز در این هفته تعداد 50 هزار اصله نهال غیر مثمر در سطح شهرستان توزیع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی فردوس افزود: هم‌زمان با آغاز هفته منابع طبیعی بیش از 500 اصله نهال در بلوار شهید خورشیدی شهرستان فردوس با مشارکت شهرداری و با حضور مسئولان این شهرستان کاشت می‌شود.

عبدی، بهره‌برداری از 14 هکتار نهال‌کاری مرتعی در منطقه طاهرآباد را از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: نهال‌کاری این منطقه در مدت 20 روز انجام و با هدف احیای مراتع 14 هکتار از منطقه طاهرآباد زیر کشت نهال‌های تاغ و آتریپلکس قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان فردوس یادآور شد: بازدید از طرح مدیریت روان‌آب‌های سطحی در منطقه پلند و گردهمایی مسئولان، مرتع‌داران و همیاران طبیعت نیز از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان فردوس است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول