اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان:

توسعه مراکز آموزشی متناسب با نیاز اشتغال در اولویت است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان یکی از ماموریت‌ها و وظایف این دانشگاه را توسعه و ایجاد مراکز آموزشی متناسب با نیاز اشتغال و بازار کار اعلام کرد.

توسعه مراکز آموزشی متناسب با نیاز اشتغال در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بابک محمدیان ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی اظهار داشت: سه محور اجرایی شامل توسعه مراکز آموزشی این دانشگاه در سراسر کشور در مناطقی که آمایش کارآفرینی انجام شده و مورد نیاز باشد، نظارت و ارزیابی آموزشی مراکز علمی کاربردی فعال در سطح استان و تدوین و تعریف رشته‌های کارآمد و کارآفرین و تصویب سرفصل دروس و واحدهای درسی آنها با همکاری و نظر مدیران مرتبط با اشتغال در استان برای این واحد جامع تعریف شده  که اجرای آنها در اولویت قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در مدت 18 سال فعالیت خود در ایران دارای 900 مرکز علمی آموزشی در سراسر کشور و 540 هزار دانشجو است و تاکنون حدود 250 هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

محمدیان گفت: با وجود زیرساخت‌های مناسب در خوزستان در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، نفت، راه، بنادر، گردشگری طبیعت، گردشگری جنگ و آثار تاریخی و... جا برای کار کردن بسیار زیاد است و سهم خوزستان از 900 مرکز علمی کاربردی تنها 18 مرکز است و در این زمینه کم کاری شده است.

به گفته وی، از این 18 مرکز آموزشی علمی کاربردی خوزستان 15 مرکز در اهواز فعالیت دارند و سه مرکز در دزفول هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان یادآور شد: در مقوله اشتغالزایی نخستین تصویری که به ذهن متبادر می‌شود، اشتغال در بدنه دولتی است این درحالی است که با کوچک شدن بدنه دولت باید به سمت اشتغال بخش خصوصی پیش برویم و خروجی‌های مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته مراکز علمی کاربردی باید وارد بازار اشتغال شوند.

محمدیان گفت: اشتغالزایی یک زنجیره است که دانشگاه علمی کاربردی یکی از حلقه‌های این زنجیره را تشکیل می‌دهد و دیگر سازمان‌ها و بدنه دولت با ایجاد تسهیلات و فراهم کردن شرایط باید زنجیره‌های این حلقه را کامل کنند.

وی تصریح کرد: خروجی‌های مختلف دانشگاه‌ علمی کاربردی با وجود استعداد و ظرفیت بسیار زیاد دچار سردرگمی در کاریابی و اشتغال هستند چرا که از مسیر ورود به بازار کار و کارآفرینی و تسهیلاتی که بعضا در سازمان‌ها به این منظور وجود دارد مطلع نیستند.

این مقام مسئول پیشنهاد داد نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی به صورت یک نمایشگاه تقویم دار همه ساله با مسئولیت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار شود و صرفا دانشگاه علمی کاربردی متولی برگزاری آن نباشد.

نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی از امروز تا 17 اسفند ماه در محوطه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز برپاست.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول