اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

بیش از 82 میلیون دلار کالا از گمرک همدان صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صادرات 82 میلیون و 500 هزار دلار کالا از گمرک همدان خبر داد.

بیش از 82 میلیون دلار کالا از گمرک همدان صادر شد

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال جاری 82 میلیون و 595 هزار دلار کالا از گمرک استان همدان به وزن 148 هزار تن صادر شده است. این میزان صادرات شامل 48 قلم کالای صادراتی است که از طریق گمرک استان به 30 کشور جهان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تأکید کرد: این کشورها شامل کانادا، آلمان، انگلستان، فرانسه، لهستان، پرو، هلند، اوکراین، رومانی، سوئد، بلغارستان، صربستان، روسیه، ترکیه، سوریه، هند، افغانستان، پاکستان، عراق بوده است.

به گفته وی، طی این مدت کشمش با 31.3 میلیون دلار، سفال با 14.6 میلیون دلار و سیمان نیز با 7.8 میلیون دلار بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

فرشچی‌موحد ابراز داشت: شیشه دست‌ساز با 5.5 میلیون دلار، فرش دستباف با 3.8 میلیون دلار، چینی‌آلات بهداشتی با 3.7 میلیون دلار، سیب زمینی با 3.3 میلیون دلار و کاشی نیز با 1.6 میلیون دلار از دیگر اقلام مهم صادراتی استان به شمار می‌رود. بخش کشاورزی با 35 میلیون دلار مهمترین کالای صادراتی استان بوده که معادل 42 درصد از صادرات استان را از آن خود کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: صنایع دستی نیز با 24.3 میلیون دلار 29.4 درصد از صادرات استان را به نام خود ثبت کرده است.

وی با بیان اینکه بخش صنعت با 20.5 میلیون دلار معادل 25 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: مواد شیمیایی با 2.4 میلیون دلار سه درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

فرشچی‌موحد در پایان گفت: بیشترین میزان رشد در بخش مواد شیمیایی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول