اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قرقیزستان

نمایشگاه صنایع ساختمانی صادرات خراسان رضوی گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و سنگ خراسان رضوی با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان در شهر بیشکک آغاز به کار کرد.

نمایشگاه صنایع ساختمانی صادرات خراسان رضوی گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، این نمایشگاه که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی، معاون اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان، معاون شهردار بیشکک و نمایندگان شرکت‌های ایرانی و متخصص در تولید محصولات ساختمانی برگزار شد که تا روز سه شنبه هفته جاری دایر است.

علی صفرزاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا روز سه شنبه دار است، ادامه داد: این نمایشگاه برای توسعه صادرات و افزایش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه با حمایت سازمان توسعه تجارت ایران و توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصت مناسبی را به منظور معرفی توانمندی‌های صاحبان صنایع و علاقه‌‌مندان فراهم کرده است، افزود: این نمایشگاه با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان، سفارت جمهوری اسلامی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اقتصادی و تجاری این کشور برگزار شد.

صفرزاده اظهار کرد: این نمایشگاه به بستری مناسب برای توسعه مذاکرات فعالان اقتصادی به‌ویژه مدیران شرکت‌های ایرانی و قرقیزستان تبدیل می‌شود.

دولت علیف معاون اتاق‌ بازرگانی و صنایع قرقیزستان نیز گفت: سازماندهی و برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در کشور انگیزه بیشتری در تحکیم و توسعه روابط میان دو کشور ایجاد می‌کند.

وی ضمن تشریح ظرفیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری این کشور، افزود: از آنجا که تحقق رشد اقتصادی از برنامه‌های اصلی کشور ما است، فعالان اقتصادی قرقیزستان با بهره‌گیری از تجارب و توان تولیدکنندگان ایرانی می‌‌توانند بخشی از این بستر را مهیا کنند.

معاون اتاق‌ بازرگانی و صنایع قرقیزستان با اشاره به نقش اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان در ایجاد هماهنگی میان تمام بخش‌های اقتصادی گفت: حضور شرکت‌های خارجی از جمله ایرانی نه تنها فضای فعالیت‌های اقتصادی را برای تولیدکنندگان قرقیزستان متحول می‌کند بلکه سبب بهبود وضع تولید محصولات داخلی می‌شود.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول