اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان:

آموزش فرهنگی، پژوهشی رویکرد آموزش ابتدایی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان گفت: توجه به آموزش فرهنگی، پژوهشی رویکرد آموزش ابتدایی است.

آموزش فرهنگی، پژوهشی رویکرد آموزش ابتدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، معصومه معصومیان صبح امروز در جلسه افتتاحیه طرح جابر بن حیان در همدان اظهار داشت: با توجه به رویکرد جدید آموزش و پرورش در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش این طرح برای دومین سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش اهدافی که در نظام جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است چرخش از آموزش‌های صرف به رویکرد فرهنگی، تربیتی و پژوهشی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان تصریح کرد: در واقع ما در آموزش ابتدایی به دنبال هدف آموزش صرف نیستیم و به دنبال مهارت‌های تفکر، پژوهش و کارآفرینی هستیم تا به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

وی افزود: در این طرح 7 هزار 917 طرح آموزشگاهی، 3 هزار و 947 طرح منطقه‌ای و 495 طرح استانی در این طرح شرکت کردند که از این طرح‌ها تعدادی به عنوان طرح برتر به سطح کشوری راه پیدا می‌کنند.

معصومیان گفت: مرحله کشوری طرح جابر بن حیان در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که در سال گذشته دانش‌آموزان استان همدان خوش درخشیدند و هفت طرح به عنوان طرح برتر ارائه شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ستان همدان خاطرنشان کرد: امسال 20 هزار دانش آموز دوره‌ ایتدایی در سه مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی شرکت کردند که طرح ها در چند بخش شامل مدل، ماکت، جمع‌آوری و آزمایش در این طرح جابر بن حیان ارائه شده است.

وی عنوان داشت: امسال 19 غرفه از 19 منطقه در این طرح شرکت کرده‌اند که 10 طرح در مرحله استانی انتخاب خواهد شد.

معصومیان تصریح کرد: از جمله اهدافی که در این طرح دنبال می‌شود بالا بردن اعتماد و خودباوری و مهارت‌های مختلف است و از جمله ملاک‌هایی که در انتخاب طرح‌ها در نظر گرفته می شود شامل قدرت انتخاب، نوآوری، گروهی کار کردن است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول