اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

17 میلیارد ریال هزینه درمانی مددجویان پرداخت شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل از پرداخت 17 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه درمانی برای مددجویان کمیته امداد در اردبیل خبر داد.

17 میلیارد ریال هزینه درمانی مددجویان پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های بهداشت و درمان مددجویان کمیته امداد در اردبیل اظهار داشت: 25 هزار و 457 نفر بیمه شده هم‌اکنون در کمیته امداد زیر پوشش هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه ما نسبت به پرداخت کمک‌هزینه‌های درمانی مددجویان اقدام می‌کنیم، افزود: بخشی از این هزینه‌ها از طریق مردم تامین و در اختیار مددجویان قرار می‌‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 227 روستا زیر حمایت کمیته امداد قرار دارند و 313 نفر امدادگر در سطح استان اردبیل ما را در امر کمک‌رسانی به مددجویان یاری می‌کنند.

وی ادامه داد: 31 هزار و 847 خانوار در قالب 69 هزار و 780 نفر مددجو را زیر پوشش قرار داده‌ایم که این رقم 11.3 درصد خانوار استان و 5.7 درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.

زلالی بیان داشت: از این رقم 17 هزار و 399 نفر در قالب 55 درصد زنان سرپرست خانوار هستند که هم‌اکنون از طرح‌های حمایتی کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

در ادامه معاون توسعه‌ مشارکت‌های مردمی کمیته‌ امداد استان اردبیل نیز اظهار داشت: میانگین روزانه‌ پرداخت صدقات مردم خیر شهرستان اردبیل حدود 30 میلیون ریال است.

بهمن دستاری تصریح کرد: مبالغ جمع‌آوری شده با هدف کمک به مستمندان توسط مردم خیر و نیکوکار به صندوق‌های صدقات شهرستان اردبیل پرداخت شده است.

وی بیان داشت: در طی سال جاری علاوه بر ساماندهی صندوق‌های صدقات در سطح شهرستان اردبیل که با همکاری شهرداری اردبیل انجام گرفت صندوق‌های صدقات شهر سرعین نیز به لحاظ توریستی بودن منطقه به صندوق‌های مکانیزه تبدیل شدند.

دستاری با اعلام اینکه درآمد صندوق‌های صدقات شهرستان اردبیل طی 9 ماهه‌ سال جاری بالغ بر 8 میلیارد و 279 میلیون ریال است در مورد مصرف پول‌های جمع‌آوری شده از صندوق صدقات ابراز داشت: این پول‌ها برای افراد در راه مانده، پرداخت هزینه‌ درمان و معالجه‌ بیماران نیازمند، پرداخت مستمری به نیازمندان، تهیه جهیزیه برای نو عروسان نیازمند و پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت مصرف می‌شود.

معاون توسعه‌ مشارکت‌های مردمی کمیته‌ امداد استان اردبیل در ادامه به فعالیت 33 نفر در ستاد صدقات شهری اردبیل اشاره کرد و افزود: این افراد کار جمع‌آوری، کنترل، پشتیبانی، نظارت، هماهنگی، شمارش و ثبت درآمد مشترکان را به صورت خاص و برنامه‌ریزی شده انجام می‌دهند.

وی با اعلام اینکه صندوق‌های خانگی به صورت سه ماه یک بار تخلیه می‌شوند، گفت: همکاران گزینش شده‌ ما که وظیفه‌ تخلیه‌ صندوق صدقه را دارند دارای برگ ماموریت و لباس فرم بوده و وجه داخل صندوق را در حضور مشترک شمارش و قبض آن را تحویل می‌دهند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول