اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/-349

رضایی بیرجندی: دشمن به انتخابات ما امید بسته است/ مجلس سنگر بزرگ کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند گفت:‌ دشمن به انتخابات مجلس امید بسته است اما مثل همیشه شکست می‌خورد و مردم باید بدانند که مجلس سنگر بزرگ کشور ما است.

رضایی بیرجندی: دشمن به انتخابات ما امید بسته است/ مجلس سنگر بزرگ کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر بیرجند با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، اظهار داشت: همه باید در انتخابات حضور داشته باشیم و بقیه افراد را نیز برای این حضور حداکثری دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای رشد می‌کند که عاقل باشد، گفت: علم زمینه‌ساز عقلانیت است و حرکت به سمت مطلوب با استفاده از تفکر انجام می‌شود.

امام جمعه بیرجند قدرت تفکر را هدیه الهی دانست و گفت:‌ این قدرت تنها به انسان داده شده است و اگر انسان بخواهد که در هندسه الهی قرار بگیرد باید در تصمیمات خود عقلانیت را به کار گیرد و از طرف دیگر عقل باید محور زندگی انسان باشد.

*زمین‌های بنیاد مستضعفان برای مردم مشکل‌ساز شده است

رضایی بیرجندی به سالروز تأسیس بنیاد مستضعفان در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این نهاد به دستور امام خمینی (ره) تأسیس شد و در حال حاضر این مجموعه در استان ما زمین‌هایی که پیش از این متعلق به سران رژیم پهلوی بوده است را با حصارهایی مشخص کرده ‌است.

وی ادامه داد:‌ در برخی از مواقع این اراضی به صورت مزایده‌ای با قیمت‌های کلان به سرمایه‌‌داران واگذار می‌شود و این عمل نیز منتسب به بالا می‌شود و ما باید از مظلومیت رهبری دفاع کنیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مردم نباید در مورد زمین با مشکل مواجه باشند، تصریح کرد:‌ مجموعه دفتر امام جمعه برای اخذ زمین برای مسائل قرآنی نیز با مشکلاتی مواجه شده بود.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه ما اجازه نمی‌دهیم به مردم ظلم شود، اظهار داشت: مسئولان حواسشان را جمع کنند که نباید در این وضعیت باقی بمانیم.

*دستگاه‌های اجرایی استان باید دارای پیوست فرهنگی مناسبی باشند

وی با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور گفت: کمیته امداد تاکنون خدمات خوبی را در سطح استان ما ارائه داده‌ است و باید هم این مجموعه و هم سایر دستگاه‌های اجرایی استان دارای پیوست فرهنگی مناسبی باشند.

امام جمعه بیرجند با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری افزود: باید طبق فرمایشات امام علی (ع) روح انفاق در جامعه ترویج شود.

رضایی بیرجندی همچنین با گرامیدشات سالروز شهادت جمال‌الدین اسد‌آبادی تصریح کرد: این سید بزرگوار درد جهان اسلام را تشخیص داد و در کشورهای مختلف حضور پیدا کرد اما در اواخر عمر خود گفت که بذر خود را در زمین مناسبی نکاشته است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول