اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

مهم‌ترین رکن اسلام ولایت‌‌پذیری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: مهم‌ترین رکن در اسلام ولایت‌‌پذیری است که بر نماز، زکات و حج ارجحیت دارد چراکه افکار جامعه باید متوجه ولی امر خود باشد.

مهم‌ترین رکن اسلام ولایت‌‌پذیری است

  به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در اختتامیه کنگره ملی امام محمد باقر (ع) با اشاره به نقش امام محمد باقر (ع) در تربیت فرهیختگان علمی و اخلاقی اظهار کرد: تربیت نخبگان و ارتقای تربیتی و نیز شایسته‌سالاری در جامعه امر مهم مورد توجه ائمه خصوصا این امام همام بوده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شیعیان واقعی از جمله ولایت‌مداری و عشق به اهل بیت (ع) عنوان کرد: دوستی‌های شیعیان هدفمند و در راه رضای خدا و برای احیای امر و مکتب شیعی است چراکه بی‌هدف برنامه‌ریزی نمی‌کنند.

امام جمعه قم گفت: هر فعالیت دینی دارای سه عنصر اساسی مربی، نظام تربیتی و متربی است که با بعثت حضرت رسول (ص) این سه عنصر به بهترین نوعی در راستای تربیت و اخلاق اسلامی شکل گرفت و افرادی در این نظام تربیت یافتند که نفاق‌ها را به یکرنگی و بت‌پرستی را به توحید تبدیل کردند.

وی به خانه‌نشین کردن امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: ایشان بجای اینکه در این برهه مرکز ثقل باشند، به دلیل تزویرهای صورت گرفته، مشغول چاه زدن برای آبیاری به نخل‌ها شدند و شکافی بین وی و جامعه ایجاد شد اما به دلیل رسالتی که داشت فرصتی که برای حکومت کردن و ورود به عرصه سیاسی به وی دست داد را مغتنم شمرد و به تربیت اسلامی نخبگان روی آورد.

حسینی‌بوشهری با اشاره به مقاومت در مقابل فروپاشی فکری افراد جامعه توسط ائمه اطهار (ع) بیان کرد: هدف اصلی امامان بر این بود که آموزه‌های اصیل و ناب نبی‌اکرم (ص) ماندگار شود و در تربیت اسلامی نخبگان مورد توجه قرار گیرد تا به این واسطه تأثیرگذار در نسل‌های آتی شود.

وی عنوان کرد: امام علی در راستای به دست آوردن موقعیت رهبری وحی و فکری در جامعه هیچگاه قهر نکرد و همواره به دنبال فرصت مناسبی برای نقش‌آفرینی بود و رفتارهای منافقان را به پای امت اسلامی نگذاشت چراکه درصدد تربیت اسلامی بود.

امام جمعه قم با بیان اینکه اقرار به اسلام به تنهایی کافی نبوده و باید با عمل توأم باشد، عنوان کرد: مهم‌ترین رکن در اسلام ولایت‌‌پذیری است که بر نماز، زکات و حج ارجحیت دارد چرا که افکار جامعه باید متوجه ولی امر خود باشد و به مرجعیت ایشان نیز عمل کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به ارسال مقالات این کنگره به دبیرخانه تصریح کرد: از جمع مقالات ارسال شده، 50 مقاله پذیرفته شد که برای داوری به دانشکده علوم قرآنی ملایر فرستاده شد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی افزود: داوران این کنگره پس از بررسی مقالات ارسال شده سه مقاله را از استان‌های مازندران، اردبیل و البرز به عنوان مقالات برگزیده معرفی کردند.

وی در پایان سخنانش هدف از برگزاری نخستین کنگره امام محمد باقر (ع) را نشر معارف و علوم اهل بیت (ع) در جامعه معرفی و اذعان کرد: با برگزاری چنین برنامه‌های به صورت متداول جامعه از آسیب‌های دشمنان مصون مانده و بیمه می‌شود.

در پایان این مراسم از نفرات برگزیده نخستین کنگره ملی امام باقر (ع) تجلیل شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول