اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رفیعی:

ویژگی شاخص حضرت عبدالعظیم (ع) ولایت‌پذیری بود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل مذهبی ولایت‌پذیری را ویژگی شاخص حضرت عبدالعظیم (ع) دانست و گفت: شان والای حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به خاطر ولایت‌مداری و منش آن حضرت بود.

ویژگی شاخص حضرت عبدالعظیم (ع) ولایت‌پذیری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شنبه شب در مراسم جشن میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم (ع) پیرو محض امامش بود، اظهار داشت: ویژگی شاخص حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ولایت‌پذیری بود.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: شان والای حضرت عبدالعظیم (ع) به‌ خاطر نسب ایشان نیست، ولایت‌مداری و منش حضرت، موجب شده است،‌ ثواب زیارت مطهرشان با ثواب زیارت کربلا همسان شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) زمانی که نزد امام هادی (ع) رسید عرضه داشت «هر کس حرف شما را گوش دهد حرف خدا را گوش داده است».

* ولایت حضرت عبدالعظیم (ع) را به مقام والا رساند

رفیعی تاکید کرد: حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با ولایت به این مقام رسیده است نه ولادت، اگرچه سیادت و فرزند امام بودن افتخار است اما به تنهایی کافی نیست و آنچه که حضرت عبدالعظیم (ع) به واسطه آن به این مقام رسید؛ ولایت بود و هر کس که این دو مولفه را با هم داشته باشد که نور علی نور است.

وی ادامه داد: سلمان فارس ولادت نداشت اما ولایت داشت و رتبه‌های والایی یافت.

کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد: ما نیز باید در کنار حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) باید درس ولایت‌پذیری بیاموزیم و ولایت‌مدار باشیم.

رفیعی در ادامه به تشریح شاخص‌های ولایت‌مداری پرداخت و گفت: اگر کسی عاشق اهل بیت علیهم‌السلام بوده و ولایت‌مدار هست باید ورع داشته باشد، فرد ولایت‌مدار از گناه دوری می‌کند و نخستین ویژگی دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام این است که گناه نکند.

وی در ادامه تسلیم بودن را شاخص دیگر فرد ولایت‌مدار دانست و گفت: لازمه ولایت تسلیم بودن است و اشکال شیطان تسلیم نشدن او بود و عدم تسلیم کفر است و جوانان باید اطلاعات و آگاهی خود را در این ارتباط بالا ببرند.

کارشناس مسائل مذهبی در پایان خدمت‌رسانی را آخرین شاخص ولایت‌مداری دانست و تصریح کرد: فرد ولایت‌مدار به خلق خدا خدمت می‌کند و از معصومین روایت شده است که «هر کس محبین ما را کمک کند به ما کمک کرده است و هر که مومنین را کوچک کند ما را کوچک کرده است. و باید تا جایی که می‌تواند در راستای خدمت‌رسانی به مردم تلاش کند.

مراسم جشن سالروز میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با حضور پرشور زائران و مجاوران در بارگاه ملکوتی حضرتش برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول