اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

آیت‌الله خامنه‌ای معلم بزرگ بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: سخنرانی مقام معظم رهبری در کنفرانس بیداری اسلامی، کلاس درس بزرگی برای اندیشمندان مسلمان بود.

آیت‌الله خامنه‌ای معلم بزرگ بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام  محمد حسن زمانی در همایش «بحرین؛ غرق در خون» که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفای قم برگزار شد اظهار کرد: تنها جرم مردم مظلوم بحرین، عدالت خواهی و فریاد استقلال است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) تنها مربوط به ایران نمی‌شد، زیرا هدف نخست امام راحل استقرار نظام اسلامی در داخل کشور بوده و هدف دوم ایشان در زمان حیاتشان محقق نشد، اما روح ایشان همچنان منتظر است و آن هدف، صدور انقلاب به معنای عرضه فرهنگ ناب و آموزه‌های اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه تنها متولیان صدور انقلاب با این معنا را حوزه‌های علمیه دانست و تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید این مسئله را تحقق بخشند.

وی با اشاره به رهبری بی‌نظیر آیت‌الله خامنه‌ای و پرچم داری انقلاب اسلامی توسط ایشان گفت: شرایط کنونی، دومین دوره بیداری اسلامی است ضمن اینکه نخستین دوره آن در دو کشور همسایه ایران رخ داد و این دو کشور همان‌هایی هستند که آمریکا به خیال خود قصد ایجاد پایگاه نظامی در آنها داشت.

زمانی خاطرنشان کرد: بارقه‌های بیداری اسلامی در حکومت اسلامی عراق و تغییرات فرهنگی صورت گرفته در افغانستان مشاهده می‌شود و این دو کشور به سوی اسلامیت بیشتر در حال حرکت هستند.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بیداری اسلامی در مرحله دوم در پنج کشور دیگر رخ داده است افزود: نگاه واقع بینانه این است که حکومت‌های تقریبا اسلامی در این کشورها بر سر کار بیایند زیرا ما انتظار نداریم که حکومت‌های صد در صد اسلامی مانند ایران در آنها به وجود آید زیرا دارای تفاوت‌های اساسی با ملت ایران بوده و پیشوایان بزرگی چون امام خمینی(ره) در آن مناطق وجود ندارد.

وی ادامه داد: در بین روحانیون و غیر روحانیون کشورهایی نظیر مصر یا تونس، شخصی نظیر امام خمینی(ره) وجود ندارد و فقدان رهبری صالح در این مناطق کاملا احساس می‌شود.

زمانی خواستار برپایی همایشی برای تحلیل بیداری اسلامی در کشورهای منطقه شد و ابراز کرد: این پنج کشور دارای مشترکات و تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند اما حکومت‌های تقریبا اسلامی در آنها به وجود آمده و خواهد آمد.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه مرحله سوم بیداری اسلامی را شامل کشورهایی دانست که بذر معارف اسلام ناب در آنها پاشیده شده و افزود: مردم این مناطق به انقلاب و جمهوری اسلامی علاقمند بوده و تصاویر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را در منازل خود نصب می‌کنند.

وی با بیان اینکه این کشورها در حال آماده ساختن خود برای بیداری اسلامی هستند گفت: دشمنان تلاش زیادی می‌کنند تا بیداری اسلامی به دیگر کشورها سرایت نکند.

زمانی بیداری اسلامی را دارای مرحله چهارمی دانست و تاکید کرد: هنگامی که فرهنگ اسلامی در سراسر جهان گسترش یافته و تمام طاغوت‌ها سرنگون شوند این مرحله آغاز شده و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) تحقق می‌یابد.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به تحقق حکومت مهدوی گفت: این امر موجب می‌شود که مردم مسلمان و به خصوص شیعیان هیچ هراسی از دشمنان نداشته و بر اساس وعده‌های الهی، منتظر آن امر بزرگ هستند.

وی ادامه داد: نقش روحانیون در این میان بسیار با اهمیت بوده و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در این میان تلاش زیادی کرده‌اند.

زمانی با بیان اینکه ممکن است حوزه‌های علمیه برنامه مدون و جامعی برای تحلیل بیداری اسلامی نداشته باشند گفت: سئوال اساسی این است که تا چه میزان تالیفات و آثار علمی و آموزشی برای تربیت طلاب در این زمینه تولید شده است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: به نظر می‌رسد غفلت‌هایی در این خصوص توسط حوزه‌های علمیه صورت گرفته است بنابر این توصیه می‌شود که همه طلاب و فضلا در حوزه اختیارات و توانمندی‌های خود برنامه ریزی کنند تا ببینند چگونه می‌توان با استفاده از کتب فقهی و روایات اهل بیت(ع)، مقالات و کتاب‌های گوناگون در حوزه تصویر صحیح و جامع مسئله بیداری اسلامی تولید کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 600 نفر از متفکران مسلمان در پای درس رهبر معظم انقلاب در کنفرانس بیداری اسلامی نشستند گفت: تاکنون در دنیای اسلام چنین کلاس درسی برگزار نشده بود به طوری که ولی فقیه مسلمین برای اندیشمندان مسلمان، مسئله بیداری اسلامی را به خوبی تشریح کرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول