اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب:

بیداری اسلامی محصول تقریب مذاهب است

خبرگزاری فارس: معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: بیداری اسلامی که امروز سراسر دنیا را فراگرفته زاییده تفکر تقریب مذاهب است.

بیداری اسلامی محصول تقریب مذاهب است

سید حامد علم‌الهدی امروز در حاشیه برگزاری همایش گفتمان وحدت علمای شیعه و سنی در چابهار به خبرنگار فارس اظهار کرد: این همایش هر ساله با هدف اتحاد و وحدت مسلمین جهان برگزار می‌شود و نکته مهم اینجاست که هرسال ما موظف به برگزاری این همایش بودیم اما امروز ارگان‌ها، نهادهای دولتی، استانی، سازمان‌های تبلیغات و نهاد غیر دولتی همانند 7 اقلیم به دنبال برگزاری این همایش‌ها هستند.

وی افزود: برگزاری این همایش‌ها یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است زیرا در قبل از انقلاب هیچ ارتباطی بین علمای تسنن و تشیع نبود اما امروزه این از برکات انقلاب است که علمای تشیع و تسنن با حرارت و گرمی خاصی به دنبال کم کردن فاصله‌ها هستند.

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: چارچوب تقریب مذاهب در  اصل بر مبنای شعار مرحوم حسن بنا که فرمود "در مشترکات یکدیگر را یاری و در اختلافات همدیگر را تحمل کنید" شکل گرفته است.

وی با اشاره به آیه امانت خطاب به علمای اسلام تصریح کرد: حکومت به عنوان امانتی در دست  شماست و باید فعالیت‌ها در راستای امانت‌داری انجام شود.

علم‌الهدی با اشاره به فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: اصولا فعالیت‌های این مجمع در سه بخش انجام می‌شود،  فعالیت‌های خارج از کشور که بین 40 تا 60 مجمع علمی و فرهنگی مجامع با حضور دبیرکل برگزار می‌شود،  فعالیت‌های معاونت فرهنگی که هر سال  در این زمینه40 عنوان کتب انتشار پیدا می‌کند و نمونه آن روایت مشترک بین اهل تسنن و تشیع به تعداد 30 جلد بوده و فعالیت بعدی گام برداشتن در مجامع علمی همانند ارتباط با علما امامان جماعت تسنن و تشیع حوزه‌های علمیه  و همایش های ملی و منطقه ای است.

وی افزود: هم اکنون در رسیدن به اهداف عالیه مجمع فاصله زیادی داریم لذا ایجاد مودت، محبت و دوستی بین علما و از همه مهمترایجاد نور امید در چهره مسلمین از مهم‌ترین وظایف ماست.

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: آنچه در مجامع تقریب مذاهب باید به آن توجه شود، رفع سوء تفاهمات است زیرا این سوء تفاهمات مسلمانان را از کج فهمی‌ها نجات و رفع سوء تفاهمات مسلمانان را به درک متقابل می‌رساند.

این همایش با حضور 60 تن از علمای برجسته شیعه و سنی با عنوان هم اندیشی علمای فرهیخته تشیع و تسنن در چابهار با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چابهار برگزار شد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول