اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس میزبان قاریان نور/71

اساسی‌ترین نقش در بیداری اسلامی قرآن کریم است

خبرگزاری فارس: جانشین استاندار هرمزگان ‌با اشاره به اینکه ولایتی که در اسلام و قرآن مطرح است، بسیار عمیق‏تر و دقیق‏تر از معنای لغوی آن است، گفت: اساسی‌ترین نقش در بیداری اسلامی قرآن کریم است.

اساسی‌ترین نقش در بیداری اسلامی قرآن کریم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی علامه‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران مسابقات سراسری قرآن الگو گرفتن از آیه «یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» و تلاش در راستای حفظ دستورات قرآن را مهم‌ترین عامل شکل‌گیری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه دانست.

وی با اشاره به اینکه ولایتی که در اسلام و قرآن مطرح است، بسیار عمیق‏تر و دقیق‏تر از معنای لغوی آن است، افزود: اساسی‌ترین نقش در بیداری اسلامی قرآن کریم است و صحبت‌های بیدارگران از پیامبر اسلام و معصومین علیهم السلام گرفته تا فقها که شاخص آن منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب همه با تمسک به قرآن است.

جانشین استاندار هرمزگان ادامه داد: اگر به نهضت‌های مختلف در کشورهای مصر، یمن، بحرین، عربستان، تونس و لیبی نگاه کنیم می‌بینیم همه با تمسک به قرآن صورت می‌گیرد در حالی که در نهضت‌هایی مانند شوروی سابق و نظام‌های سرمایه‌داری که هدف در این نهضت‌ها مبنای اعتقادات دینی نیست، بنابراین نهضت‌های آنها چندان دوامی ندارند و از بین رفتنی هستند

علامه‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: قرآن و عترت پیامبر اکرم (ص) به عنوان دو محور اصلی برنامه زندگی انسان‌ها و دو گنج گرانبهای جدانشدنی برای تعالی و سعادت بشر گذاشته شده است و هر کس یکی را بگیرد و از دیگری غافل باشد به بیراهه رفته است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول