اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

2251 اماکن متبرکه مازندران ساماندهی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ساماندهی 2هزار و 251 هیئت امناء بقاع و اماکن متبرکه در استان خبر داد.

2251 اماکن متبرکه مازندران ساماندهی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری‌ به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی گفت: از ابتدای سال جاری تا به حال تعداد 2 هزار و 251 حکم برای اعضای هیئت امناء بقاع و اماکن متبرکه  مازندران صادر شده است.

وی افزود: این احکام تعداد 665 حکم برای بقاع و تعداد یک‌هزار و 550 حکم برای  مساجد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار داشت: مهم‌ترین اهداف در بقاع متبرکه ساخت، تعمیر و تجهیز این اماکن مذهبی و متبرکه است که در این زمینه تمامی مردم مساعدت در بازسازی این اماکن مذهبی سهیم هستند.

سهرابی بیان داشت: هیئت امنای اماکن متبرکه به عنوان نماینده اوقاف و امور خیریه هستند که مهم‌ترین وظایف آنها، جمع‌آوری نذورات، تهیه طرح و برنامه‌های عمرانی، رسیدگی و تعمیر اماکن مذهبی، مراقبت از اماکن، به ثبت رساندن اموال غیرمنقول و گرفتن سند و نگهداری از اموال منقول و ثبت آنها با مشخصات کامل است.

‌وی ادامه داد: فرمانده پایگاه مقاومت منطقه و روحانی از اعضای ثابت هیئت امنا و اعضای دیگر از افراد متدین و متعهد دارای مدرک دیپلم و بالاتر با 25 سال سن برای مدت سه سال منصوب می‌شوند و نحوه تایید صلاحیت افراد نیز توسط اعضای کمیسیون تایید می‌شود این سه تا پنج نفر به عنوان  امین یا امنا، بقاع و اماکن متبرکه است.

انتهای‌پیام/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول