اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

علی‌رغم تحریم‌ها، عملیات نفتی و کانتینری رو به افزایش است

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: علی‌رغم اعمال تحریم‌ها به ویژه در بخش نفتی، آمار صادرات محموله‌های نفتی و عملیات کانتینری در بنادر هرمزگان نسبت به سال گذشته دارای رشد است.

علی‌رغم تحریم‌ها، عملیات نفتی و کانتینری رو به افزایش است

علی‌اکبر صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه غرب با مشاهده پیشرفت‌های نظام اسلامی در اقدامی که بیشترین ضربه را متوجه خودش کرده، دست به تحریم‌های خصمانه علیه کشور زده است، اظهار داشت: با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های که ایران دارد تحریم‌ها نتوانسته است در بخش تجاری آن گونه که باید به روی کشور تاثیر بگذارد به نحوی که شاخص‌های مربوطه به ویژه در عملیات‌های حمل و نقلی در بنادر هرمزگان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی در ماه‌های اخیر نسبت به سال گذشته دارای رشد هشت درصدی است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه طی مدت یاد شده واردات مواد نفتی از طریق بندر شهید رجایی و بندر خلیج فارس به کشور کاهش محسوسی داشته عنوان کرد: این کاهش متاثر از خودکفایی داخلی در حوزه محصولات نفتی است.

به گفته صفایی رقم صادرات مواد نفتی از بندر شهید رجایی بیش از 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد که این امر نیز نشان دهنده بی‌تاثیری تحریم‌ها بر این بخش از تولیدات است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول