اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی اعلام کرد:

احداث 11 مجتمع قالیبافی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: 11 مجتمع قالیبافی در آذربایجان غربی در دست احداث است.

احداث 11 مجتمع قالیبافی در آذربایجان غربی
جعفرصادق اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه  11 مجتمع قالیبافی در آذربایجان غربی در دست احداث است، اظهار داشت: با احداث این مجتمع‌‌ها برای 2 هزار نفر تا 2 هزار و 500 نفر از قالیبافان استان زمینه اشتغال فراهم می‌شود.
وی با اشاره به تعداد کارگاه‌های متمرکز و نیمه متمرکز فرش در استان، تصریح کرد: 105 کارگاه متمرکز فعال در سطح استان آذربایجان غربی فعالیت دارند.
این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های فرش دستباف در استان، افزود: هر سال 2 نمایشگاه در شمال عراق، ارمنستان و استانبول برگزار می‌شود که برپایی این نمایشگاه‌ها زمینه را برای بازارهای جدید فرش فراهم می‌کند.
اسکندری با تاکید بر اخذ گواهینامه ایزو برای فرش دستباف استان، خاطرنشان کرد: اخذ گواهی ایزو برای کارگاه‌های فرش باید مدنظر قرار گیرد و در این زمینه اقدامات در دست انجام است.
وی با اشاره به برگزاری المپیادهای فرش در سطح استان و کشور، گفت: المپیادهای فرش در سطح دانش آموزی و دانشجویی در دست اقدام است و تاکنون نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته و المپیادهایی نیز در سطح استانی و ملی برگزار شده است.
این مسئول با تاکید بر انجام اقدامات در راستای عرضه فرش دستباف، بیان کرد: عمدتا فرش‌هایی که در استان بافته می‌شوند سفارشی هستند.
اسکندری با بیان اینکه داشتن گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای برای بهره‌مندی از بیمه قالیبافی الزامی است، تصریح کرد: شهرستان‌های خوی، میاندوآب و شوط در سال جاری فعالیت چشم‌گیری در زمینه اخذ آزمون و صدور گواهی مهارت فنی دارند.
وی با بیان اینکه فرآیند معرفی قالیبافان برای اخذ آزمون خیلی طولانی است، گفت: واگذاری صدور گواهینامه به شهرستان‌ها در فنی و حرفه‌ای می‌تواند این مشکل را رفع کند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول