اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون اشتغال کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد:

فعالیت 537 کارگاه قالی‌بافی کمیته امداد در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: 537 کارگاه قالی‌بافی غیر متمرکز ویژه مددجویان کمیته امداد در سطح استان در حال فعالیت است.

فعالیت 537 کارگاه قالی‌بافی کمیته امداد در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، علیرضا مرادی با بیان اینکه در سال تأسیس استان فقط 67 طرح قالی‌بافی فعال بود، اظهار داشت: درحال حاضر یک‌هزار و 100 نفر با اجرای 537 طرح در خراسان شمالی به قالی‌بافی مشغول هستند.
وی با اشاره به اینکه مددجویان قالیباف این نهاد در طول سال یک‌هزار و 769 مترمربع  فرش می‌بافند، افزود: به دلیل کیفیت بالای تولیدات، این فرش‌ها پس از شناسنامه‌دار شدن و عدل‌بندی به تهران ارسال و علاوه بر فروش در داخل کشور به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، اروپا، شرق آسیا و آمریکای شمالی صادر می‌شوند که در آخرین سفارش نیز ۲ هزار مترمربع فرش منحصر به فرد بافندگان این نهاد برای کشور امارات متحده عربی بافته شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی عوامل اصلی پایداری و موفقیت طرح‌های قالیبافی این نهاد را استعدادیابی، نظارت و کنترل مستمر کارشناسان بر بافت فرش‌ها، بهداشتی و بهسازی نمودن کارگاه‌ها، هماهنگ‌سازی دست‌بافته‌ها با نیاز روز بازار فروش، تحویل مصالح مرغوب و بازاریابی مناسب داخلی و خارجی تولیدات عنوان کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ سلامت بافندگان تمام کارگاه‌های قالی‌بافی افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بهسازی می‌شود.
مرادی آموزش را یکی از عوامل اساسی در به روز کردن طرح‌ها و افزایش کیفیت تولیدات دانست و گفت: در همین راستا همه بافندگان دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و عالی را در کلاس‌های آموزشی این نهاد طی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه میانگین درآمد ماهیانه هر قالی باف 5 میلیون و 500 هزار ریال است،‌ افزود: این نهاد فرشبافی را یکی از مشاغل خانگی دانسته و با پرداخت تسهیلات در قالب مواد اولیه و دار قالی سعی در ایجاد کارگاه‌های غیرمتمرکز خانگی دارد تا زنان شهری و روستایی علاوه بر رسیدگی به وضعیت خانواده و تربیت فرزندان به کسب درآمد نیز بپردازند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: بررسی وضعیت جسمانی و بینایی‌سنجی، نصب جعبه کمک‌های اولیه و اهدای لباس کار از دیگر خدمات به قالی‌بافان زیر پوشش این نهاد است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول