اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجلس خبرگان

حضور مردم در انتخابات آری به مشروعیت نظام است

خبرگزاری فارس: کاندیدای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: حمایت مردم از اندیشه ولایت فقیه و حضور آنان در انتخابات آری دوباره به مشروعیت نظام اسلامی است.

حضور مردم در انتخابات آری به مشروعیت نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله حسن عالمی صبح امروز که در نشست خبری در تالار کوثر خانه شهید مشهد برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس و جهاد سازندگی از شاخص‌ترین مشارکت‌های مردم در تاریخ 33 ساله انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: حضور مردم علاوه بر حل مشکلات اساسی کشور سبب تقویت نظام جمهوری اسلامی و سرکوب دشمنان اسلام می‌شود.

عالمی گفت: راهی جز انتخابات برای رسیدن به اشتراکات فکری و عقلانی انسان‌های یک جامعه و حکومت نیست البته شیوه‌های رسیدن به این اشتراکات فرق می‌کند اما از جنس انتخابات نمی‌تواند خارج باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی افزود: حاکمیت و دولت هنگامی تشکیل می‌شود که انسان‌ها نیاز به یک زندگی  و تفکر مشترک داشته باشند و رسیدن به این تفکر مشترک در سایه انتخابات است.

وی در ارتباط با وظیفه مردم قبل و بعد از انتخابات اظهار داشت: وظیفه مردم قبل از انتخابات حضور گسترده، پرشور، جدی و بعد از انتخابات پاسداری از دستاوردهای این انتخابات است.

نماینده مردم خراسان در سومین دوره مجلس خبرگان رهبری، تاثیر این انتخابات را در منطقه و فرا منطقه‌ای مثبت ارزیابی کرد و افزود: اگر این انتخابات سالم و با حضور گسترده مردم برگزار شود سبب خدمت به نهضت‌های آزادی‌خواهی اسلامی و غیراسلامی در سر تا سر جهان است.

عالمی در ارتباط با تاثیر حضور احزاب متعدد، شرکت حداکثری مردم و علما در انتخابات با سازنده ارزیابی کردن این عوامل گفت: شرکت در انتخابات تکلیف و حق است که سبب تقویت نظام می‌شود و شرکت نکردن در انتخابات گناه است.

وی با اشاره به اینکه تورم، گرانی و نوسانات ارزی در اقتصاد اسلامی ناپسند است، خاطرنشان کرد: امنیت، سلامت و ارزانی حقوق مردم نسبت به حکومت است، اما نکته قابل توجه این است که حقیقتا مسئولان و کارگزاران نظام راضی نیستند اینگونه مسائل در نظام جمهوری اسلامی رخ دهد بلکه این موضوعات را دشمن به کشور تحمیل می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی در مورد واقعیت و حقیقت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که در صدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و مبارزه با جهان‌خواران است، افزود: اگر نوکران آمریکا نام این سیاست را توسعه طلبی و تفکر تشکیل امپراطوری بزرگ در جهان نام دهند سخت در اشتباه هستند زیرا انقلاب اسلامی و تفکر این نظام در ایران محدود نمی‌شود بلکه انقلاب اسلامی صادر شده و صدور این تفکر و اندیشه تفاوت ذاتی با تشکیل امپراطوری مورد نظر آنان است.

عالمی افزود: امپراطوری یعنی ایجاد کردن یک طرز تفکر و حکومت بر مردم دنیا با قوای مختلف مانند نیروی نظامی، زور و شانتاژهای سیاسی است اما در اندیشه اسلامی هر فردی  آزادانه به میل  و باور خود قادر به انتخاب است و کسی اجبار نمی‌کند.

کاندیدای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مردم در شناسایی و انتخاب کاندیداها دقت کنند زیرا هر چه انتخاب مردم دقیق‌تر باشد ضریب احتمالی بروز جریان فتنه به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول