اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایران الگویی برای کشورهای همسایه

مشارکت مردم در انتخابات دلگرمی برای کشورهای اسلامی می‌شود

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی خمینی‌شهر گفت:مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امسال می‌تواند به دلگرمی تازه‌ای برای کشورهای اسلامی ‌منطقه مبدل شود چرا که نشانه‌ای از اقتدار پایدار نظام جمهوری اسلامی است.

مشارکت مردم در انتخابات دلگرمی برای کشورهای اسلامی می‌شود

رستم عید‌ی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: جایگاه مشارکت در تمام نظام‌های دموکراتیک به عنوان نقطه عطفی در تثبیت حاکمیت‌هاست به این معنا که نظام‌های حکومتی نیازمند حضور مردم در عرصه‌های مختلف هستند.

وی افزود: در دین اسلام نیز گرچه جایگاه ویژه‌ای برای ولایت‌‌فقیه در نظر گرفته شده اما در کنار آن تایید مردم برای حاکمیت نیز ملاک است.

بخشدار مرکزی خمینی‌شهر  با اشاره به اقدام‌های گوناگون دشمن برای دلسرد کردن مردم از نظام تصریح کرد: پس از پشت سر گذاشتن فتنه سال 88 و بحران‌های منطقه کشور ما اکنون نیازمند مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است تا علاوه بر اثبات اقتدار همیشگی نظام جمهوری اسلامی بار دیگر به عنوان الگویی برای کشورهای اسلامی منطقه مطرح شویم.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی جایگاه یک نماینده مشخص است، تاکید کرد: وظیفه اصلی یک نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است اما در شرایط فعلی خاورمیانه و جهان اسلام هر چه نمایندگان از تدبر، تدبیر و اجرای سریع‌تری برخوردار باشند مجلس قوی‌تری تشکیل می‌شود.

عیدی‌پور در ادامه تصریح کرد: در طول سال‌های مختلف مجلس‌های متفاوتی با گرایش‌های متفاوت داشته‌ایم و اکنون نیازمند مجلسی هستیم که به مقوله‌هایی مانند اقتصاد کشور و بی کاری جوانان توجه وِیژه‌ای داشته باشند و نمایندگان آن در راستای اجرای قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی مبنای گام بردارند.

وی با بیان اینکه اگر نگاه نماینده مجلس منطقه‌ای باشد جایگاه وی تضعیف می‌شود، بیان داشت: جزیی گرایی و منطقه گرایی نمایندگان از جمله اشکال‌هایی است که تاکنون در مجلس شاهد بوده‌ایم اما در واقع  نماینده باید به اهداف کلان نظام و کشور توجه داشته باشد.

بخشدار مرکزی خمینی‌شهر با اشاره به اینکه مردم باید از علما و روشن فکران ولایی جامعه در انتخاب افراد شایسته کمک بگیرند، گفت: یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که مردم باید در نظر داشته باشند این است که در شناسایی اهرم‌ها و برنامه‌ها و توطئه‌های دشمن با تیزبینی عمل کنند چرا که دشمنان به کمک رسانه‌های خود قصد دارند مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند اما مردم ایران در 22 بهمن سال جاری ثابت کردند پیرو رهبر و مسئولان نظام هستند و در ۱۲ اسفند امسال نیز بار دیگر این موضوع را به اثبات می‌رسانند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول