اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان:

حساسیت کاندیداها در امر بیداری اسلامی سنجیده شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان گفت: حساسیت کاندیداها در امر بیداری اسلامی سنجیده شود و مورد توجه قرار گیرد.

حساسیت کاندیداها در امر بیداری اسلامی سنجیده شود

محمدمهدی گودرزی سروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به انتخابات مجلس نهم اظهار کرد: انتخابات مجلس نهم از جنبه های مختلفی مورد توجه و اهمیت قرار دارد که یکی از این جنبه‌های بسیار مهم تأکیدات مقام معظم رهبری بر شرکت در انتخابات است چرا که ایشان، این مهم را مصونیت‌بخش کشور می‌دانند.

 

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردمی در انتخابات باعث ارتقای جایگاه ایران در جهان می‌شود، گفت: توصیه من به عنوان یک شهروند این است که مانند همه عرصه‌های مهم گذشته دوران بعد از انقلاب اسلامی مردم وارد صحنه شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان افزود: بر اساس حضور پرشور مردمی همانند برهه‌های مهم گذشته از جمله راهپیمایی 22 بهمن، انتخابات مجلس نهم نیز خاری به چشم دشمنان این نظام و انقلاب اسلامی خواهد شد و آنها را در اهدافشان ناکام خواهد کرد که این مهم مطالبه رهبری است.

وی با بیان اینکه از نشانه‌های دموکراسی دینی این است که مجلس با رأی مردمی شکل می‌گیرد، تصریح کرد: دموکراسی که غربی‌ها از آن نام می‌برند، تنها یک شعار است چرا که اگر بخواهیم به دموکراسی به معنای حقیقی‌اش دست پیدا کنیم، باید به دین مبین اسلام مراجعه کنیم.

گودرزی‌سروش با بیان اینکه غربی‌ها با شعار دادن و استفاده از حربه دموکراسی می‌خواهند دیگران را زیر سوال ببرند، عنوان کرد: دموکراسی غربی یعنی رأی دادن به نظرات تعیین شده آنها؛ یعنی به واقع اگر شما با آن‌ها هم نظر باشید، به معنای دموکراسی است.

وی با بیان اینکه به زعم غربی‌ها اگر کسی خلاف نظرشان حرکت کند، ناقض دموکراسی است، ابراز کرد: در واقع دموکراسی دینی یک دموکراسی اصیل و استوار است چراکه بر مبنای آن خود مردم بر امورشان نظارت می‌کنند و به هیچ عنوان فرمایشی نیست که شاهد آن حضور و نظارت مردمی در انتخابات مجلس است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه بر اساس حضور مردمی در انتخابات همواره یک صیانت و نظارت قوی بر آن حاکم است، به امر انتخاب فرد اصلح اشاره و در این زمینه گفت: در خصوص انتخاب اصلح، مقام معظم رهبری شاخص‌ها و معیارهای گرانسنگ و شایان توجهی را اعلام کرده‌اند که از جمله آن عدم وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت است که به نوبه خود یک معیار اصلی است.

وی با تأکید بر لزوم مشورت با افراد فهیم در زمینه انتخاب اصلح، عنوان کرد: علاوه بر معیارهای مهم و اصیل مورد توجه، بحث تخصص کاندیدای مورد نظر نیز باید مورد توجه قرار گیرد چرا که باید مشخص شود که آیا این کاندیدا می‌تواند در کمیسیون‌های اصلی مجلس واقعا کارگشا باشد.

گودرزی سروش با بیان اینکه مجلس ما خانه ملت است و تمام قوانین، روش‌ها و محورهای توسعه کشور را تعیین می‌کند، تصریح کرد: سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری در مجلس است پس کسانی که می‌خواهند کاندیدای ورود به آن شوند باید ولایت‌مدار، متخصص و جامع الشرایط باشند.

وی هشیاری، تخصص، تعهد، بصیرت و هوشمندی را نیز از دیگر معیارهای یک کاندیدای اصلح برشمرد و ابراز کرد: میزان حساسیت کاندیداها روی بحث بیداری اسلامی نیز امر مهم و شایان توجهی است که به نوبه خود برای ما اهمیت بسیاری دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان در پایان خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی نتیجه انقلاب ایران بوده و نماینده‌های ما در این راستا باید حرکت کنند و حساسیت‌شان هم برای مردم خیلی مهم است یعنی نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند بلکه باید موضع خود را به صورت شفاف و مشخص بیان کنند و التزام عملی و نه شعاری به ولایت مطلقه فقیه داشته باشند.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول