اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

یک هزار نفر در بخش معدن اشتغال یافته‌اند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در استان اردبیل بیش از یک هزار نفر در بخش معدن مشغول به کار شده و اشتغال مولد پیدا کرده‌اند.

یک هزار نفر در بخش معدن اشتغال یافته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در گردهمایی رؤسا و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در این استان 144 معدن فعال وجود دارد که استخراج از آنها انجام می‌شود.

وی به میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر بالغ بر 235 میلیارد ریال در این بخش سرمایه‌گذاری شده و همچنان به شکوفایی بیشتر این بخش امیدوار هستیم.

عظمایی به تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در بخش صنعت و معدن اشاره کرد و بیان داشت: در استان اردبیل برای 900 واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری صادر شده که از این لحاظ رتبه استان اردبیل بیست و دوم است.

این مسئول با یادآوری این‌که در این بخش نیز بیش از هشت هزار و 840 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است، خاطر نشان کرد: اشتغال ایجاد شده در این بخش نیز حدود 19 هزار نفر بوده است.

وی فعالیت‌های انجام شده در توسعه واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را یادآور شد و تصریح کرد: هم اکنون در این استان هشت شهرک صنعتی و هفت ناحیه صنعتی در مساحت یک هزار و 50 هکتار دایر است و در برخی از شهرستان‌ها نیز این مجموعه‌ها در حال توسعه و رونق گرفتن روزافزون می‌باشد.

به گزارش فارس، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در کنار توجه جدی به بخش صنعت و شکوفایی این بخش در سال‌های اخیر تلاش شده است جبران عقب‌ماندگی‌ها انجام شود به طوری که در سال‌های اخیر برای بیش از 950 واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری صادر شد که سهم صنعت اردبیل در این بخش تنها یک سهم بوده است.

عظمایی گفت: براساس برنامه پنجم توسعه قرار است شاخص‌های توسعه‌یافتگی بخش صنعت در این استان گسترش یابد و ما به تدریج یک وضعیت رو به رشد را در این زمینه شاهد می‌باشیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول