اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام می‌شود

بهره برداری از معدن طلای کردستان / کلنگ‌زنی دانشگاه صنعتی کردستان

خبرگزاری فارس: عملیات بهره برداری از معدن طلای ساریگونی کردستان و آغاز احداث دانشگاه صنعتی کردستان همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور در شهرستان قروه انجام خواهد شد.

بهره برداری از معدن طلای کردستان / کلنگ‌زنی دانشگاه صنعتی کردستان

فرماندار شهرستان قروه در گفتگو با خبرنگار فارس در کردستان از آغاز عملیات معدن طلای ساریگونی قروه با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: عملیات اکتشاف این معدن از سه سال گذشته به اتمام رسیده و با جذب سرمایه‌گذار قرار است تا 18 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

نادر فخری افزود: معدن طلای ساریگونی در شهرستان قروه با همکاری شرکت زرکوه که 70 درصد این شرکت توسط قزاقستان و 30 درصد توسط شرکت ایرانی است، حمایت می‌شود.

وی میزان اشتغالزایی معدن طلای ساریگونی را دو هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: ذخیره احتمالی طلای خالص این معدن 18 تن است.

فرماندار شهرستان قروه در ادامه با بیان اینکه عملیات استخراج طلا از معدن طلای ساریگونی پس از 18 ماه آینده آغاز خواهد شد، تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری این معدن 450 میلیون دلار است.

فخری اضافه کرد: در سال اول و دوم یک میلیون تن خاک به کارخانه معدن طلا می‌رود که از آن یک تن طلا استحصال خواهد شد.

وی درباره فواید استخراج معدن طلای قروه برای مردم استان، افزود: در بحث اشتغال‌زایی در صورت افتتاح این معدن حدود دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند که این امر موجب برطرف شدن مشکل بیکاری در استان می‌شود.

معدن طلای ساریگونی (داشکسان) در جنوب شرقی استان و در شهر قروه قرار گرفته است، این پهنه کانی مستقر در عمق زمین همچنان ادامه دارد و وسعت منطقه مورد اکتشاف 16 کیلومتر مربع و افراد مورد نیاز طرح از روستاهای داش کسان، بهارلو و نای‌بند تأمین می‌‍‌شوند.

 

* آغاز عملیات احداث دانشکده صنعت و معدن در قروه

فرماندار شهرستان قروه از آغاز عملیات دانشکده صنعت و معدن با حضور سفر معاون اول رئیس ‌جمهور خبر داد.

فخری در ادامه افزود: با توجه به مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به کردستان و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استان، مجوز لازم برای احداث و راه‌اندازی دانشکده صنعت و معدن وابسته به دانشگاه کردستان در شهرستان قروه صادر شده است.

وی بیان داشت: با توجه به توانمندی‌های شهرستان قروه در حوزه صنعت و معدن و در جهت تربیت نیروی انسانی توانمند در این بخش دانشکده صنعت و معدن احداث و راه‌اندازی می‌شود که امیدواریم مسئولان دانشگاه کردستان نیز این موضوع را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.

فرماندار شهرستان قروه در پایان از اختصاص بیش از دو هکتار زمین برای احداث ساختمان‌های موردنیاز برای راه‌اندازی دانشکده صنعت و معدن در شهرستان قروه خبر داد و افزود: در حال حاضر هیچگونه مشکل و محدودیتی برای اجرایی کردن این مصوبه نیست.

 

آغاز احداث دانشگاه صنعتی کردستان

بر اساس همین گزارش رئیس دانشگاه کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج گفت: دانشگاه صنعتی کردستان در زمینی در حدود 2 هکتار احداث و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرف دو سال آینده نیز پذیرش دانشجو خواهد داشت.

جهانشیر امینی افزود: این دانشگاه در رشته‌های مختلف مهندسی صنایع دانشجو پذیرش می‌کند و عملیات ساخت آن نیز از ابتدای سال 92 در 5 فاز آغاز خواهد شد.

وی بیان داشت: دانشگاه صنعتی کردستان از مصوبات دور دوم رئیس جمهوری به استان کردستان است که کلنگ‌زنی این پروژه با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه کردستان در پایان گفت: تا سال 92 مجوز ساخت این دانشگاه از طریق کمیسیون 215 گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول