اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال در چهارمحال و بختیاری

صدور پروانه‌های بهره‎برداری معدن 77 درصد رشد داشت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 77 درصدی صدور پروانه‌های بهره‎برداری معدن در این استان خبر داد.

صدور پروانه‌های بهره‎برداری معدن 77 درصد رشد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمن کرمی در نشست با صنعتگران این استان، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 16 پروانه بهره‏‎برداری معدن در این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر 77 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 42 میلیارد ریالی در بخش معادن این استان در سال‌ جاری، گفت: با این میزان سرمایه‌گذاری ظرفیت اسمی تولید معادن این استان 800 تن افزایش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 112 درصد رشد داشته است.

کرمی حجم ذخایر کشف شده در این استان را 382 میلیون و 957 هزار تن اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال‌‌جاری تاکنون 21 پروانه کشف معدن در این استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حجم ذخایر مکشوفی با صدور گواهینامه کشف مواد اولیه سیمان لردگان افزایش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه بخش معادن، صنایع جانبی و واحدهای فرآوری زیادی را به دنبال دارد، گفت: مواد معدنی و ظرفیت‌هایی که وجود دارد، نیازمند سرمایه‌گذاری بیش از پیش است.

کرمی خواستار افزایش میزان بهره‌وری در بخش معادن این استان شد و گفت: اینک با تعویض ماشین‌آلات، آموزش نیروی انسانی و فعال کردن نظام مهندس معدن استان توانسته‌ایم به این ارتقا و بهره‌وری دست پیدا کنیم، که امید است در آینده نیز شاهد حضور بیشتر مهندسان در کارخانجات باشیم.

انتهای پیام/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول