اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای اصولگرای حوزه همدان و فامنین:

هر ‌جریانی ‌جز خط ولایت فقیه‌، انحرافی است/دولت و مجلس به اصل هشتم توجه نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: کاندیدای اصولگرای حوزه همدان و فامنین گفت: هر خط و جریانی را جز خط ولایت فقیه خط انحرافی می‌دانم که جریان کنونی انحرافی را محکوم می‌دانم‌.

هر ‌جریانی ‌جز خط ولایت فقیه‌، انحرافی است/دولت و مجلس به اصل هشتم توجه نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای عصر امروز در جلسه مناظره دانشگاه بوعلی به اهداف و برنامه‌های خود پرداخت و اظهار کرد: اگر در مجلس نهم حضور یابم، در کمیسیون صنعت و معدن حضور می‌یابم و استانداردسازی کالاها را در این کمیسیون پیگیری می‌کنم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کالاهایی در کشور رایج است که استاندارد قدیمی دارند و از نظر استاندارد به روز نیستیم که بنده برای این کار هفت طرح و برنامه دارم و در رابطه با تحول و استانداردسازی کالاها حدود 80 راهکار تهیه کردم که می‌تواند برای کشور موثر باشد.

کاندیدای اصولگرای حوزه همدان و فامنین با بیان اینکه ما یک نظام مهندسی خاص برای صنعت نداریم، افزود: در ‌ارتباط‌ با ساختمان نظام مهندسی از همان ابتدا طراحی توسط مهندسان انجام می‌شود، هزاران نفر در این قسمت مشغول به کار می‌شوند و اگر ما یک نظام مهندسی صنعت را برای اشتغالزایی طراحی کنیم به نظر می‌تواند تحول اساسی ایجاد کند.

وی ابراز داشت: اگر سرمایه‌گذار سرمایه داشته ولی تخصص لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند بازدهی مناسب و استاندارد لازم را برای کشور داشته باشد و این به ضرر کشور ماست.

کارخانه‌ای با تأکید بر جمله امام (ره) مبنی بر اینکه مجلس افضل بر همه قواست، افزود: باید کسانی به مجلس راه یابند که کارآمدی لازم را برای ورود به مجلس داشته و در رأس هرم نظام داشته باشند.

وی با اشاره به کاندیداتوری خود در دوره هفتم، اذعان داشت: در آن دوره بنده بر فوق لیسانس و دکترا بودن مجلسی‌ها تأکید داشتم که امسال این مسئله تصویب شد.

وی با اشاره به سخنان رهبری که وظیفه مجلس را ریل‌گذاری دانست، افزود: وظیفه دولت این است که قطار آبادانی را در این مسیر حرکت دهد که آیا این ریل‌گذاری مهندسی را لازم را نمی‌خواست، آیا این ریل‌گذاری نباید در مسیر سیاست‌های ابلاغی رهبری باشد؟!

کاندیدای اصولگرای حوزه همدان و فامنین ادامه داد: در انتخاب نماینده‌ها سعی شود که توانمندترین‌ها به مجلس راه یابند چرا که این مسئله موجب می‌شود که کمیسیون‌ها پربار شود و موارد اجرایی فناوری‌های نوین که در مجلس مورد نیاز است ارتقا پیدا می‌کند و نخبگان به مجلس شورای اسلامی راه یابند.

وی وظیفه مجلس شورای اسلامی را قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون دانست و گفت: در حال حاضر بخش عظیمی از وقت نمایندگان صرف مسائل دیگر و پروژه‌های عمرانی می‌شود و قریب 30 سال است که با این امر مواجه هستیم و باید تغییر و تحول صورت گیرد و اگر نمایندگان وقت خود را صرف قانون‌گذاری کنند مشکلات کشور کاهش می‌شود.

کارخانه‌ای خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مجلس فعلی این است که به عمران می‌پردازد، در حالی که اگر ورود به مسائل اجرایی و نظارت بر عهده نمایندگان است، باید مورد نظارت آن تعریف شود.

وی در خصوص مغفول واقع شدن اصل هشتم قانون اساسی و نقاط ضعف و قوت فصل هشتم تصریح کرد: اگر برای امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و هدف در عرصه‌های فرهنگی تعریف کنیم و می‌توانیم در راستای شناخت منکر نیز حرکت کنیم.

کاندیدای اصولگرای حوزه همدان و فامنین با بیان اینکه این اصل مغفول واقع شده است، افزود: اصل هشتم امر به معروف  و نهی از منکر مغفول واقع شده است و دولت نیز کمتر به آن پرداخته است.

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر به تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مربوط می‌شود و امیدواریم که دست‌اندرکاران توجهی به این مسئله داشته باشند.

کارخانه‌ای ابراز داشت: در راستای تحقق بخشیدن به اصل هشتم قانون اساسی، کارگروهی باید تشکیل شود و در ابعاد مختلف آن را بررسی کنند چرا که در حال حاضر ستادی به امر به معروف می‌پردازد که به پیامک و صحبت‌هایی در این خصوص رضایت می‌دهد.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه هدفمندی در اختیار ندارد، افزود: اگر می‌خواهیم به اهداف انقلاب دست یابیم باید به طور جدی به این اصل توجه کنیم.

کاندیدای اصولگرای حوزه همدان و فامنین عملکرد این اصل در مجلس را ضعیف دانست و گفت: شاید مبهم بودن این اصل عدم درک درست این اصل است و امام حسین(ع) نیز برای تحقق این اصل قیام کردند و باید برنامه‌ریزی خوبی در مجلس نهم صورت گیرد تا به اهداف داخلی و خارجی دست یابیم.

وی در خصوص منابع مالی کاندیداهای انتخاباتی نیز ابراز داشت: تبلیغات ما یک بند بیشتر ندارد و برای چاپ پوسترهای تبلیغاتی از ارزانترین کاغذ استفاده کردیم، مبلغ هزینه‌کرد در حدی است که خود مقدور به پرداخت آن هستم و در این رابطه از کسی ریالی دریافت نکردم.

کارخانه‌‌ای تأکید کرد: آگاهی و شعور مردم با بصیرت به قدری بالاست که به تبلیغات توجهی نمی‌کنند چرا که پشت رهبری بوده و به کاندیدای اصلح از نظر رهبری رأی می‌دهند.

وی در خصوص شکل‌گیری جریان انحرافی ابراز داشت: بنده هر خط و جریانی را جز خط ولایت فقیه خط انحرافی می‌دانم که جریان کنونی انحرافی را محکوم می‌دانم و به این عقیده افتخار می‌کنم.

کاندیدای اصولگرای حوزه همدان و فامنین تصریح کرد: در مجلس هشتم کاندیدا نشدم چرا که کشور از نظر سیاسی داخلی و خارجی دچار مشکل و تنش نبود و آرامش در کشور حاکم بود و امسال احساس کردم که به خاطر تنش‌هایی که در هسته‌ای شدن ایران وجود دارد باید ادای دین کنم.

وی در خصوص اشتغالزایی در کشور نیز بیان داشت: اگر به مجلس نهم راه یابم طرح‌های اشتغالی که مد نظر دارم در مجلس مطرح می‌کنم تا در سطح کشور و استان شاهد تحولات مهمی در بحث اشتغال باشیم.

کارخانه‌ای با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی نیز مد نظر دارم، افزود: ساختار تشکیلاتی در این زمینه تدوین کرده‌ام چرا که در حال حاضر پژوهش در کشور ما پراکنده است به طوری که 10 تا 12 درصد هزینه پژوهش هدفمند است که آن نیز در دانشگاه صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: در رابطه با تعامل مجلس و دولت رهبری کمیته خاصی را انتخاب کردند تا اختلافات آن مطرح شده و حل شود چرا که مجلس و دولت باید مصالح ملی، امنیت ملی و وحدت ملی را در نظر گیرند و در فضای این مثلث برنامه‌ریزی کنند.

کاندیدای اصولگرای حوزه همدان و فامنین در خصوص بومی سازی ظرفیت‌های استان نیز گفت: زمانی باید نیروی غیر بومی استفاده شود که توانمندتر از آن در استان وجود نداشته باشد اما وقتی فرد توانمندی در استان باشد و انتخاب نشود، این ظلم به مردم استان است.

وی افزود: همواره بر تعداد فارغ‌التحصیلان افزوده می‌شود اما در خصوص اشتغالزایی کاری صورت نمی‌گیرد چرا که با قوانین کنونی نمی توان اشتغال ایجاد کرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول