اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

قرآن کتاب آموزشی و برنامه تربیتی ما است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: یکی عواملی که در تربیت انسان نقش اساسی دارد، کتاب است و قرآن کریم کتاب آموزشی و برنامه تربیتی ما است.

قرآن کتاب آموزشی و برنامه تربیتی ما است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری عصر امروز در گردهمایی مربیان پرورشی، تربیت‌بدنی و بهداشت به مناسبت هفته تربیت اسلامی در شهرستان جیرفت اظهار داشت: با تأسیس امور تربیتی در آموزش و پرورش این مجموعه مفید و مؤثر واقع شده است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن مجید تمام مبادی تربیتی را با عنوان زیبای کریم ستوده است، یعنی همه عواملی که در تربیت انسان نقش داشته با عنوان کریم ستوده شده است.

عسکری تصریح کرد: نخستین فرمانی که در شب معراج به پیامبر (ص) نازل شد، فرمان خواندن است و آموزش و پرورش نیز محل تحصیل و یادگیری است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین معرفی خداوند به عنوان رب است و این امر نشانگر آن است که مقام ربوبیت بر خالقیت برتری دارد و خداوند انسان را برای یادگیری و پرورش خلق کرده است.

امام جمعه جیرفت گفت: جسمی زمینه پرورش را دارد که سالم باشد و پرورش جسم و جان بر پایه سلامت ممکن و زمینه‌ساز سعادت و تکامل است و خداوند انسان را برای رسیدن به این هدف آفریده است.

عسکری با بیان اینکه خداوند تمام مبادی تربیتی را با عنوان «رب» بیان کرده است، ابراز داشت: خداوند از خود با عنوان رب یاد می‌کند و مربی هم برگرفته از رب است و بعد از بیان عنوان رب کریم عنوان خلق را بیان می‌کند که این دلالت بر تربیت به عنوان هدف خلقت است.

وی افزود: یکی دیگر از عواملی که در تربیت انسان نقش اساسی دارد، کتاب است، قرآن کتاب آموزشی و برنامه تربیتی ما است و خداوند متن آموزشی را هم با عنوان کریم ستایش می‌کند.

عسکری با بیان اینکه از پیامبر (ص) هم با عنوان رسول کریم یاد شده است، اذعان داشت: همچنین از کسانی که دست‌اندرکار رساندن، این کتاب آسمانی هستند نیز با عنوان کریم یاد می‌شود.

وی بیان داشت: خداوند تمام مبادی تربیت انسانی را با کریم یاد می‌کند برای اینکه انسانی با کرامت تربیت کند.

امام جمعه جیرفت گفت: نقطه مقابل کرامت لعانت و پستی است تا انسان در مقابل هر چیزی تن به خواری و ذلت ندهد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول