اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش آبیک:

هدف از تأسیس نهاد امور تربیتی حراست از ارزش‌های انقلاب است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش آبیک، گسترش و تعمیق اهداف انقلاب اسلامی و حراست از مرزهای اعتقادی و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی را از اهداف مهم تأسیس نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش ذکر کرد.

هدف از تأسیس نهاد امور تربیتی حراست از ارزش‌های انقلاب است

عبدالله ملک‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک به مناسبت 8 اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار کرد: مقوله تربیت، عملی الهی و معنوی است که پس از شکل‌گیری در خانواده، در مدارس جریان می‌یابد.

وی سوق دادن دانش‌آموزان به سمت ارزش‌های الهی و انسانی را ضروری برشمرد و افزود: نظام آموزشی فعلی برگرفته از غرب است که با اجرای طرح سند تحول بنیادین که زیربنای تربیتی و رویکرد اسلامی دارد، می‌توان به تربیت اسلامی که مدنظر مقام معظم رهبری است تحقق بخشیم.

این مسئول، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را الگوی کامل ایرانی و اسلامی ذکر و خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت فرایندی تعالی‌جویانه، تعاملی، تدریجی و یکپارچه است که مبتنی بر معیارهای اسلامی، می‌تواند افراد جامعه را برای رسیدن به حیات طیبه در تمام ابعاد تکوینی و کمال هدایت کند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش آبیک با اشاره به برنامه مدون ارتقای شاخصه‌های فرهنگی و تربیتی مدارس در آبیک اذعان کرد: 158 برنامه وجود دارد که آموزش و پرورش در شاخه‌های مختلف مانند: اقامه نماز، گسترش فرهنگ عترت، فعالیت‌های نهضت مطالعه مفید، مشاوره، ترویج گفتمان‌های انقلاب با مدیران مدارس موافقت‌نامه انعقاد و برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنند.

ملک‌پور 90 درصد از برنامه‌های شاخصه‌های فرهنگی و تربیتی مدارس را قابل اجرا دانست و افزود: این برنامه‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان، اجرایی می‌شوند.

وی از برگزاری جلسات توانمندسازی مربیان و معاونان پرورشی با عنوان مشاوره و تربیت اسلامی با حضور اساتید مجرب خبر داد و گفت: تربیت اسلامی در ساز و کار امور تربیتی جای دارد ولی باید تمام ارکان آموزش و پرورش از قبیل: معلم، دانش‌آموز، کتاب و خانواده را دربر گیرد.

این مسئول با اشاره به این فرمایش امام راحل که اگر تهذیب نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد، ادامه داد: امور تربیتی یادگار شهیدان رجایی و باهنر است که می‌طلبد معلمان، مربیان و معاونان پرورشی برای تحقق اهداف تربیت اسلامی در مدارس گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش آبیک از برگزاری گردهمایی معاونان و مربیان پرورشی، مشاوران بهداشت و دبیران تربیت‌بدنی در صبح سه‌شنبه هفته جاری در سالن اجتماعات شهید آوینی آبیک خبر داد و افزود: حضور در گلزار شهدا و ادای فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهیدان، دیدار با امام جمعه محترم آبیک و برگزاری مسابقات ورزشی از برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی است.                                

ملک‌پور یادآور شد: در برپایی نمایشگاه کتاب در منطقه رتبه برتر را کسب کرده‌ایم و در حوزه تربیت‌بدنی، جام اخلاق مسابقات به شهرستان آبیک اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول