اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط آموزش و پرورش قیروکارزین صورت گرفت

برگزاری همایش امور تربیتی و تربیت اسلامی

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ امور تربیتی و تربیت اسلامی با شرکت مربیان پرورشی و معلمان شهرستان قیروکارزین توسط آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

برگزاری همایش امور تربیتی و تربیت اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عصر امروز همایش بزرگ امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور امام جمعه قیروکارزین، مهمانان استانی و با شرکت مربیان پرورشی و معلمان این شهرستان با هدف ترویج تربیت اسلامی و رشد آن در سطح مدارس و دستیابی  به روش‌های اثرگذار تربیتی و آموزشی بر مبنای اسلام و تعالیم ناب اسلامی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش قیروکارزین برگزار شد.

ابوالحسن دهقان رئیس آموزش و پرورش قیروکارزین در این همایش با تقدیر از مربیان تربیتی مدارس اظهار داشت: طبق فرموده قرآن تقابل نور و ظلمت برای غلبه بر یکدیگر در تمام طول تاریخ زنگی بشر برای گمراه و یا هدایت کردن او وجود داشته و در عصر کنونی در قالب‌ها و شیوه‌های مدرن ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این صف‌بندی و تقابل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خود را به خوبی نشان می‌دهد، ادامه داد: امام خمینی (ره) از پیروزی انقلاب به انفجار نور تعبیر کردند چراکه این انقلاب نورانیت را به تمام دنیا هدیه کرده و با به چالش کشیدن طاغوت‌های شرق و غرب سردمدار اسلام ناب محمدی برای جهانیان شد.

دهقان اضافه کرد: مبارزه  و جهاد با دشمنی‌ها و تاریکی‌ها در شکل‌های گوناگونی صورت می‌گیرد و امروز زمان جهاد علمی برای در هم شکستن هیمنه پوشالی کسانی است که هر لحظه برای نابودی اسلام و مسلمین توطئه می‌چینند.

رئیس آموزش و پرورش قیروکارزین پیروی و بهره‌گیری اصولی از فرامین الهی برای تربیت هر نسل را وظیفه مربیان و معلمان ولایی امروز دانست و خاطرنشان کرد: امروز راه نجات و هدایت توسل به قرآن است و پسران و دختران این سرزمین با تربیت معلمانی مانند شماست که آینده این انقلاب را رقم می‌زند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های مدارس قرآنی در سطح این شهرستان برای اجرای برنامه‌های  آموزشی و تربیتی در مدارس بیان کرد: در قیروکارزین 10 مدرسه قرآنی، یک مدرسه تخصصی قرآن به ‌نام سراج و سه مدرسه قرآنی بیت‌الاحزان در سه نقطه شهرستان وجود دارد و هر سال مسابقات قرآنی و نهج‌البلاغه در سطح مدارس برگزار می‌شود.

دهقان ادامه داد: در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه امسال 850 نفر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان مرحله شهرستان شرکت کردند که 125 نفر آنان به مرحله استانی راه یافتند.

وی در پایان افزود: آموزش قرآن و طرح‌های قرآنی مانند زمزمه نور در مدارس ابتدایی، فجر قرآن در سه مقطع تحصیلی و نهضت ملی قرآن با بیش از یک‌هزار و 400 شرکت کننده در سال جاری از جمله این آموزش‌های قرآنی است.

به گزارش فارس، اجرای سرود توسط گروه سرود دخترانه و پخش فیلم کوتاهی با موضوع تربیت اسلامی از برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول