اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش قم خبر داد

اجرای طرح گفتمان حجاب در مدارس دخترانه قم

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش قم گفت: طرح گفتمان حجاب در تمام دبیرستان‌های دخترانه قم اجرا شده است.

اجرای طرح گفتمان حجاب در مدارس دخترانه قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ناصر حمزه‌ای امروز در دیدار جمعی از معاونی پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: در سال جاری بیش از 20 هزار جلسه آموزشی توسط روحانیون در مدارس برگزار شده است.

وی افزود: در حال حاضر 12 مدرسه امین در استان قم وجود دارد و مدیریت فرهنگی مدارس استان نیز در اختیار حوزه‌های علمیه قرار داده شده است ضمن اینکه 35 مدرسه خاص نیز زیر پوشش طرح انس و معرفت قرار گرفته‌اند که شامل مدارس ماندگار، نمونه‌دولتی و تیزهوشان هستند.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه در این 35 مدرسه نیز هفته‌ای سه روز روحانی مستقر حضور دارد گفت: در حال حاضر بیش از 300 هیئت دانش‌آموزی در مدارس استان قم وجود دارند که نسبت به سال گذشته 2.5 درصد افزایش داشته است.

وی ابراز کرد: در زمینه حمایت مالی از برنامه‌های فرهنگی مدارس نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و به هر یک از هیئت‌های دانش‌آموزی نیز حدود 400 هزار تومان تعلق گرفته است.

حمزه‌ای از اجرای طرح جامع بصیرت به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش قم خبر داد و افزود: بیش از 10 هزار نفر از فرهنگیان قم در این طرح با فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی آشنا می‌شوند تا توان پاسخگویی به سئوالات احتمالی دانش‌آموزان را داشته باشند.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش قم ادامه داد: طرح آشنایی با فرهنگ انتظار نیز ویژه دانش‌آموزان در حال اجرا بوده و تاکنون بیش از 16 هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به حضور 7 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر در طرح آشنایی با حجاب و پوشش گفت: دوره تربیتی گسترش فرهنگ نماز نیز ویژه مربیان پرورشی مدارس و معلمان پایه سوم ابتدایی توسط اداره‌کل آموزش و پرورش قم برگزار می‌شود.

حمزه‌ای از اجرای دوره تخصصی مربیان تربیتی ویژه بانوان و مربیان قرآن در قم خبر داد و خاطرنشان کرد: کلاس‌هایی نیز به منظور آشنایی دانش‌آموزان و اولیای آنها با مباحث اعتقادی توسط اداره‌کل آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش قم افزود: طرح گفتمان حجاب نیز در تمام دبیرستان‌های دخترانه قم اجرا و تاکنون بیش از 200 جلسه در این خصوص تشکیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت 153 مدرسه قرآنی در قم عنوان کرد: بیش از 16 هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل بوده و از برنامه‌های متنوع این مراکز استفاده می‌کنند.

حمزه‌ای گفت: یکی دیگر از برنامه‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در سال جاری،‌ اجرای طرح سراسری حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در قم است که در این خصوص تاکنون بیش از 40 هزار نفر در زمینه حفظ نیم جزء تا کل قرآن ثبت نام کرده‌اند که در سال آینده،‌ آزمون‌های سه مرحله‌ای آن برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش قم با اشاره به اجرای طرح آخرین منجی ویژه دانش‌آموزان سوم راهنمایی افزود: این طرح با همکاری مرکز تخصصی مهدویت در حال انجام بوده و کتاب مخصوص آن نیز تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم، حضور روحانیون در همه کاروان‌های راهیان نور و سفرهای زیارتی دانش‌آموزی است تا این افراد بتوانند با اجرای برنامه‌های فرهنگی، روح تازه‌ای به اردوهای مدارس بدمند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول