اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف خوی:

حجاب مانعی برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زنان نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه خوی گفت: حجاب به هیچ‌وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی زنان نیست.

حجاب مانعی برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زنان نیست

حجت‌الاسلام مقصود محمودی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی بوده و همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می‌شوند.

وی با اشاره به مفهوم اصلی حجاب از دیدگاه ائمه اظهار(ع) افزود: موضوع حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست بلکه حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‌قید و شرط زن و مرد در جامعه است، این اختلاط به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد و به ویژه به ضرر زن است.

وی با بیان اینکه حجاب به هیچ‌وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی زنان نیست، گفت: هر عملی که افراد جامعه انجام می‌دهند، در نگاه کلان اثر مستقیم در اجتماع دارد زیرا جامعه از خانواده که واحد کوچک اجتماعی است تشکیل می‌شود و همان‌گونه که رفتار فرد در جامعه موثر است، اشخاص نیز از اجتماع و قوانین آن تاثیر می‌پذیرند.

محمودی ادامه داد: حجاب علاوه بر آثار فردی، دارای آثار اجتماعی است و جامعه‌ای که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند و موجب تخریب روح و جسم همنوعان خود شده و محیط آرام و امنی را برای جوانان فراهم سازند، به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.

این مسئول با تاکید بر رعایت حجاب تصریح کرد: در این صورت است که هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می‌مانند و هم در جامعه، سلامت خانوادگی حفظ می‌شود و محیط خانواده تحت تاثیر خودنمایی‌‌های عده‌ای از زنان بدحجاب و بی‌حجاب قرار نمی‌گیرد و مراکز اجتماعی در کمال سلامت رفتاری خواهند بود و بزهکاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

محمودی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره بر حفظ حدود شرعی در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بیان کرد: بسیاری از پرونده‌های ضداخلاقی از عدم رعایت حدود شرعی نشات گرفته و آمار جنایی نیز همواره زنگ خطری بوده که اندیشه گران تربیتی را نگران کرده است.

وی با بیان اینکه حجاب در حفظ سلامت خانواده موثر است، خاطرنشان کرد: یکی از آثار اجتماعی حجاب، حفظ اجتماع و سلامت اجتماعی خانواده است و بالا رفتن درصد طلاق در کشور زنده‌ترین شاهد این مطلب است.

محمودی اضافه کرد: از روزی که حجاب دچار تغییر و تحول شد و آزادی‌های تعریف نشده در جامعه ما پا گرفت، سطح طلاق به میزان نگران‌کننده‌ای بالا رفته و آمار ازدواج رو به کاهش گذاشته است و این جزء آثار اجتماعی بی‌حجابی است که جامعه را در درازمدت به ورطه هلاکت می‌رساند.

وی درباره پیدایش سلامت مطلوب جامعه گفت: وقتی که به صحنه تفکرات عالم نگاه کرده و بینش اسلام را مشاهده می‌کنیم به روشنی در می‌یابیم که جامعه بشری هنگامی خواهد توانست نسبت به مسئله زن و رابطه زن و مرد، سلامت و کمال مطلوب خود را پیدا کند که دیدگاه‌های اسلام را بدون کم و زیاد و بدون افراط و تفریط درک کند.

رئیس اوقاف و امور خیریه خوی خاطرنشان کرد:‌ اسلام می‌خواهد رشد فکری، اجتماعی، سیاسی، علمی و بالاتر از همه فضیلتی و معنوی زنان به حد اعلا رسیده و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری ثمربخش باشد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول