اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان

عفاف و حجاب اساس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی دفتر نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان گفت: عفاف و حجاب زنان و مردان را از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات پس از آن حفظ می‌کند.

عفاف و حجاب اساس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مهدی فرضی ظهر امروز در کرسی آزاداندیشی که با موضوع عفاف و دختران انقلاب اسلامی توسط کارگروه مشاوران جوان استانداری در دانشگاه پیام‌نور سنندج برگزار شد، اظهار داشت:هر فردی باید به باور و علت داشتن حجاب در جامعه دست پیدا کند تا بتواند آن را حفظ کند.

وی تصریح کرد: بانوان باید آگاهی کاملی در رابطه با مزایای داشتن حجاب داشته باشند و همچنین با مضرات نداشتن و رعایت نکردن حجاب در جامعه هم آشنا باشند.

وی ادامه داد: وجود مشکلات و دغدغه‌های امروز در رابطه با مسئله حجاب و عفاف ناشی از بدون پاسخ ماندن سوال چرا نیاز به حجاب در جامعه وجود دارد، است.

فرضی حجاب را عالم حفظ ارزش زنان عنوان کرد و افزود: به تعبیر شهید مطهری حجاب برای زنان ممنوعیت نیست بلکه مصونیت است.

معاون فرهنگی اجتماعی دفتر نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان گفت: بانوان شایسته در جامعه اسلامی باید همواره در حفظ حجاب به عنوان یکی از ارکان تداوم بنیان خانواده‌ها و بحث فرهنگ‌سازی حجاب از خانواده به جامعه کوشا باشند.

حجت‌الاسلام فرضی با بیان اینکه در جامعه اسلامی حجاب به عنوان نماد زن مسلمان جلوه‌گر است، خاطرنشان کرد: حجاب، عفاف، پاکی و پاکدامنی از ارزش‌های والای دین مبین اسلام هستند.

وی به ضرورت ترویج فرهنگ و حجاب در جامعه اشاره کرد و افزود ملت ایران برای حفظ عفاف انقلاب کرده و یکی از مطالبات شهدا از ملت ایران و مسئولان دفاع از حجاب و عفاف بوده است.

وی تصریح کرد:عفاف و حجاب زنان و مردان را از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات پس از آن حفظ می‌کند و حجاب کانون خانواده را از فروپاشی نجات می‌دهد و به آن گرمی می‌بخشد.

فرضی با بیان اینکه فلسفه حجاب برای احترام به زن و سلامت نفس و در نهایت سلامت جامعه بشری تدوین شده است، افزود: باید با برگزاری همایش‌هایی، راهکارهای عملی حجاب و عفاف را در جامعه ارائه کرد تا این راهکارها به شیوه‌ای کاربردی به جامعه عرضه شود.

معاون فرهنگی اجتماعی دفتر نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان با بیان اینکه اسوه و الگوی زنان مسلمان حضرت فاطمه زهرا(س) است، اظهار داشت: همه زنان باید با الهام و الگوپذیری از این بانوی بزرگ جهان اسلام سیره و زندگی و ساده‌زیستی و افکار و اندیشه‌های آن حضرت را فرا روی زندگی خود قرار دهند و با تبعیت از آن بزرگوار سعادت را برای خود تضمین کنند.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول