اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار هرمزگان در امور روحانیت:

حجاب‌‌های انگشت‌نما مورد تأیید نیست

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار هرمزگان در امور روحانیت گفت: برخی از پوشش‌های حجاب‌، زنان را انگشت‌نما می‌کند که باید گفت این نوع حجاب مورد تأیید شرع و عرف نیست.

حجاب‌‌های انگشت‌نما مورد تأیید نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان چهارشنبه شب در نشست تخصصی حجاب و عفاف با بیان اینکه مقوله حجاب و عفاف مختص اسلام نیست، گفت: حجابی که مدنظر اسلام می‌باشد این است که زن در قالب آن بتواند از گوهری که خدا در وجود او قرار داده حفاظت کند.

وی ادامه داد: بد نیست بدانیم خداوند این‌قدر به زنان بها داده که اگر حجاج "حجر الهاجر" (محل دفن مادر اسماعیل(ع) در جوار کعبه) را طواف نکنند حجشان باطل است.

وی با بیان اینکه حجاب به معنای محدودیت نیست، افزود: امروزه در ایران اسلامی دیده می‌شود که زنانی پا به پای مردان با حفظ حجاب و عفاف خود به امور مهم حکومتی و مملکتی می‌پردازند.

این روحانی ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که برخی از حجاب‌ها که زنان را انگشت‌نما و سبب جلب و جذب بیشتر نگاه‌های نامحرمان می‌شود، مورد تأیید عرف و شرع نیست، چرا که نمی‌توان به هر نوع حجابی، حجاب مناسب و شایسته گفت.

مشاور استاندار هرمزگان در امور روحانیت اضافه کرد: با مطالعه در آثار باقی ‌مانده از باستان‌ و دوره‌های تاریخی متوجه می‌شویم که در بسیاری از سرزمین‌ها در آن دوران‌ موضوع حجاب زنان وجود داشته است، به نحوی که در سنگ‌نگاره‌ها و سایر آثار باقی مانده هر جا که لازم بوده تصویر زن نقش شود به ویژه کتیبه‌های تخت جمشید زنان با حجاب نشان داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی آنچه که در این مورد مدنظر است، پیاده‌سازی حجاب و عفاف اسلامی است، ادامه داد: باید از زوایای مختلف به این مقوله پرداخته شود تا جامعه از محسنات این امر بهره‌مند شود.

مشاور استاندار هرمزگان در امور روحانیت با بیان اینکه برای بررسی موضوعیت مبنایی حجاب، باید ریشه آن را در نوع خلقت زن و مرد جست‌وجو کرد، افزود: در دین هیچ تفاوتی بین زن و مرد دیده نمی‌شود.

لبخندان با بیان اینکه در قرآن طی یک سوره به نام زنان و یک سوره نیز در مورد زنان به این قشر پرداخته شده است، بیان داشت: وجود این گونه موارد در مورد زنان نشان از جایگاه اززنده این قشر در دین اسلام دارد.

به گفته بازرس مجمع روحانیون و فضلای هرمزگان جنس مونث نقش بسزایی در تعالی عالم و به ویژه بشر دارد و از همین روست که زنان باید در حد امکان از گوهر وجودی خود و توانمندی که خداوند در وجود آنها قرار داده با حجاب و عفاف محافظت کنند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول