اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه و دانشگاه در گرگان:

حجاب جامعه را از آسیب‎های اجتماعی مصون نگه می‌دارد‌

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه در گرگان گفت: با انتخاب الگوی برتر و رعایت حجاب، جامعه از آسیب‎های اجتماعی مصون می‎شود.

حجاب جامعه را از آسیب‎های اجتماعی مصون نگه می‌دارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهرنوش حاجی‎احمدی عصر پنج‎شنبه در همایش عفاف و حجاب که در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار داشت: پذیرفتن حجاب جبری نیست اما برای قائل شدن حرمت زن و خانواده باید از طریق حجاب به زن شخصیت داد لذا وقتی حجاب از زن گرفته شود او موجودی بی‎هویت خواهد بود.

وی با بیان اینکه زن مظهر هویت حق خداوند است، تصریح کرد: به لحاظ اینکه زن از شخصیت و هویت والا و ارزشمندی برخوردار است این ارج و قرب نسبت به او داده شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شخصیت مادری از شخصیت همسری بالاتر است، اذعان داشت: مادر بودن درجه است که غرب این امتیاز را از زن با ترویج تبلیغ کالا فروخت ولی خدا در مردان نرم‌افزاری به نام غیرت نهاد تا از وجود و شخصیت زن دفاع و صیانت کنند.

حاجی‎احمدی اذعان داشت: حجاب در همه ادیان مطرح بوده و تنها مختص اسلام نیست لذا کسی که با انسانیت موافق است حجاب را به عنوان یک هنجار اخلاقی دوست دارد.

وی متذکر شد: قدمت کشور ما به 6 هزار سال پیش بر می‌گردد اما آنهایی که همانند آمریکا اکنون داعیه فرهنگ دارند قبل از جنگ جهانی دوم دیده می‎شود که حیثیت و شخصیت زن مورد تغافل و تسامح بوده است و به زن به عنوان یک کالا و نه به عنوان یک شخصیت نگریسته می‎شد و حتی ارزش دیگری نداشته است، حتی از حق رای محروم بود اما در 1400 سال و اندی پیش در جهان اسلام به زنان حق رای داده شد.

این استاد بیان داشت: لباس پرچم وجودی هر زن است که نشان می‎دهد او چه کسی را به عنوان الگو انتخاب کرده است.

حاجی‎احمدی در پایان خاطر نشان کرد: زنان باید به دنبال حجابی باشند که آنها را به سمت جاودانگی پیش ببرد و داشتن چادر دارای پیام بزرگی است، هر چند پوشیدن چادر سختی‎هایی به همراه دارد اما رنج کشیدن همیشه بد نیست چرا که او را همانند نردبانی به سوی اهداف متعالی رهنمون می‎سازد. 

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول