اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین جشنواره فیلم و عکس شبره خبر داد

ایجاد سامانه اطلاعاتی عکاسان در مازندران

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین جشنواره فیلم و عکس شبره از ایجاد سامانه اطلاعاتی عکاسان در استان مازندران خبر داد.

ایجاد سامانه اطلاعاتی عکاسان در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، با همت دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران، نخستین جشنواره فیلم و عکس شبره در استان مازندران برگزار شد.

دبیر نخستین جشنواره فیلم و عکس شبره ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین جشنواره و نمایشگاه  فیلم و عکس دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی که در سالن آمفی تئاتر سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران برپا شد با بیان اینکه آثار ارسالی به جشنواره شامل 61 فیلم از 33 فیلسماز جوان بوده است، اظهار داشت: از سوی 120دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مازندران 140 عکس به جشنواره شبره ارسال شد.

سید احمد طاهرپور با اشاره به اینکه در نخستین جشنواره فیلم و عکس اختصاص به رشته فرهنگ، هنر و گرافیک استان مازندران داشت، تصریح کرد: 29 فیلم از 37 فیلمساز ونیز 71 عکس از 47 دانشجوی عکاس به مسابقه راه یافتند.

طاهرپور یادآور شد: دانشجویان فرهنگ و هنر و گرافیک سراسر مازندران در این جشنواره شرکت کردند که 51 فیلم از واحد فرهنگ و هنر یک ساری، 9 فیلم از واحد فرهنگ و هنر چهار بابل و نیز یک فیلم از واحد فرهنگ و هنر نوشهر در جشنواره شرکت کردند.

این مسئول با بیان اینکه تشکیل خانه عکاسان مازندران در موفقیت هنرمندان هنرهای تجسمی نقش به سزایی دارد، بیان داشت: برخی مسائل قانونی موجب شد تا در ایجاد خانه عکاسان استان مازندران موفق نباشیم.

وی ادامه داد: انجمن عکاسان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تشکیل شده است ولی فعال نیست.

طاهرپور با اشاره به اینکه ایجاد سامانه اطلاعاتی عکاسان در استان مازندران تعریف شده است، خاطرنشان کرد: جمع آوری اطلاعاتی و آماری عکاسان استان انجام شد، ولی برای اجرای کار موفق به نتیجه نرسیدیم.

دبیر نخستین جشنواره فیلم و عکس دانشجویی شبره اذعان داشت: شهرداری ها در ایجاد نگارخانه فعالیت دارند ولی در مرکز مازندران و نیز استان فاقد این مرکز هستیم.

نمایشگاه فیلم و عکس دانشجویی شبره از هشتم اسفند ماه سال جاری به مدت سه روز در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران برپا است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول