اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای مجلس نهم شورای اسلامی:

حضور حداکثری در انتخابات خط بطلانی بر توطئه‌های دشمنان است

خبرگزاری فارس: کاندیدای مجلس نهم شورای اسلامی گفت: حضور حداکثری امر نخست مورد توجه مقام معظم رهبری و خود خط بطلانی بر توطئه‌های دشمنان نظام و اسلام است.

حضور حداکثری در انتخابات خط بطلانی بر توطئه‌های دشمنان است

حسن بهرام‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس نهم اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات وظیفه دینی و ملی همه ما مشخص شده است.

وی عنوان کرد: دشمنان در صدد تحریم انتخابات و به حداقل رساندن حضور مردمی در آن هستند تا بر این مبنا نظام جمهوری اسلامی را نظامی غیرمردمی خوانده و مشروعیت نظام را زیر سئوال ببرند اما به واقع مردم ما ثابت کرده‌اند که در همه عرصه‌ها دشمنان را مأیوس می‌کنند.

کاندیدای مجلس نهم شورای اسلامی ابراز کرد: مردم ایران با ولایت‌پذیری و تعهدی که نسبت به نظام و ولایت فقیه دارند، در عرصه‌های سرنوشت‌ساز کشور در دفاع از اهداف عالیه رهبری تمام قد ایستاده‌اند و مطمئناً در انتخابات مجلس نهم نیز برگ زرین و پر افتخاری را رقم خواهند زد.

وی با اشاره به معیارهای انتخاب اصلح در انتخابات از نظر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: رهبر عظیم الشأن معیارهای بسیار مهم و کلیدی را مورد توجه مردم قرار داده است که با مشورت و تحقیق به درستی می‌توان آنها را در انتخابات، مورد توجه قرار داد.

بهرام‌نیا ابراز کرد: حضور حداکثری که امر نخست مورد توجه مقام معظم رهبری است، خود خط بطلانی بر توطئه‌های دشمنان محسوب می‌شود که بر این اساس حضور فرد فرد افراد جامعه پای صندوق‌های رأی به منزله حمایت از ادهاف نشام تلقی شده و دشمنان را ناامید می‌سازد.

وی در ارتباط با اهم کارهای انجام شده در شهرستان تویسرکان به امور زیربنایی اشاره و گفت: در این شهرستان تونل دولائی از سال 1378شروع  و تا سال 1384 که ابتدا و آغاز مسوولیت فرمانداری مادر تویسرکان بود کلا از نظر پیشرفت فیزیکی و ریالی درطی این شش سال 15 درصد رشد داشت.

*چهار بانده کردن جاده تویسرکان و آسفالته شدن تمام راه های روستایی

وی، به ایجاد چهار بانده کردن جاده تویسرکان از دو طرف تویسرکان یکی از ناحیه جوکار به تویسرکان و دیگری از ناحیه تویسرکان به کنگاور اشاره و تصریح کرد: با احداث این خطوط تویسرکان از بن بست رهایی و نجات یافت.

بهرام‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر تمام روستاهای تویسرکان آسفالت شده‌اند، گفت: دو روستا "قلعه بختیار" و"قلی لاله علیا " آسفالته نیستند که به ترتیب دارای هفت و سه خانوار جمعیت روستایی هستند و حدود71 کیلومتر آسفالت نیاز دارد که در برنامه قرار گرفته است.

*ساخت و تحویل 2 هزار مسکن مهر در تویسرکان و کسب مقام اولی این مهم

به گفته وی مسکن مهر تویسرکان از نظر کمی با توجه به میزان عرضه و تقاضا به گونه ای است که عرضه بیشتر از تقاضاست و تا کنون حدود 2 هزار مسکن مهر ساخته و به مرور تحویل متقاضی می‌شود.

بهرام نیا عنوان کرد: ساختمان‌های مسکن مهر از نظر کیفیت ساخت و مطلوب نمای ساختمان‌ها و موقعیت و چشم‌انداز و میزان مساحت اعیانی به گونه‌ای است که جوابگوی خواسته متقاضی است.

*ایجاد دو شهرک صنعتی در تویسرکان به منظور ایجاد اشتغال

وی گفت: به منظور ایجاد اشتغال، تولید و کاهش هزینه برای تولیدکنندگان صنایع کوچک و بزرگ و همچنین صنایع دستی در شهرستان تویسرکان دو شهرک صنعتی در شهر تویسرکان و در پنج کیلومتری شهر فرسفج  و سه ناحیه صنعتی در این شهر و در روستای جیجانکوه و اشترمل زده شد که البته دو ناحیه روستای برای صنایع دستی مبل و منبت از صفر تا صد کار است.

بهرام نیا به ایجاد دو آب‌بند در منطقه شمالی تویسرکان (منطقه سرکان) به ارتفاع 12 الی 15 متر اشاره کرد و افزود: این مهم به منظور جمع‌آوری آب برای زمین‌های کشاورزی پایین دست که مشکل آب داشتند، صورت گرفت.

وی در در بخش دیگر به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش کشاورزی شهرستان تویسرکان در دوره تصدی‌اش اشاره و در این زمینه یادآور شد: یکپارچه‌سازی بخشی از زمین‌های کشاورزی که بواسطه قطعه قطعه بودن از نظر اقتصادی ارزش کشت را نداشت در قالب تعاونی در ضلع جنوب غربی تویسرکان منطقه ولاشجرد صورت گرفت که بر این اساس زمین‌ها بصورت یکپارچه درآمدند.

کاندیدای دور نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنا به تشخیص کارشناسان این زمین‌ها قابلیت هر نوع کشتی را از نظر صرفه اقتصادی خواهند داشت.

*برگزاری جشنواره ملی گردو و ثبت تویسرکان به عنوان منطقه ویژه گردشگری

وی افزود: به منظور ارزش افزوده به  محصول گردو که درآمد 35 درصد ازمردم تویسرکان از این طریق به صورت مستقیم تأمین می‌شود در سال 87 و88 در دو سال متوالی جشنواره ملی گردو در تویسرکان برگزار شد.

بهرام‌نیا ابراز کرد: این جشنواره با نیت مطرح شدن شهر تویسرکان به منظور روی آنتن رفتن و معرفی این شهر بعنوان شهر گردو وشهر گردشگری صورت گرفت که در سفر رئیس جمهور به عنوان منطقه ویژه گردشگری ثبت شده بود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری جشنواره گردو در تویسرکان علاوه بر پخش از شبکه‌های داخلی از شبکه الجزایر که به زبان عربی است نیز مراسم پخش شد که پس از این مقوله، شاهد تماس‌های تلفنی از داخل وخارج از کشور برای سفارش وخرید گردوی تویسرکان بودیم که بر این مبنا عمدتا در روزهای تعطیل و یا پنج شنبه و جمعه‌ها شهر تویسرکان مثل شهرهای مرزی کشور برای خرید گردو بسیار شلوغ می شد.

*شناساندن تویسرکان به عنوان کانون ملی گردشگری و اختصاص 200 میلیون اعتبار برای هزینه سالانه آن

به گفته کاندیدای مجلس نهم شورای اسلامی، بعد از برگزاری این جشنواره‌ها استان همدان با تویسرکان به عنوان کانون ملی گردوی ایران شناخته شد و اعتبار 200 میلیون تومان برای هزینه سالانه آن اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه با برگزاری جشنواره‌های گردو، در واقع تویسرکان تعیین‌کننده سیاست‌های کلی گردو از نظر کمی و کیفی شد، گفت: این جشنواره سوژه‌ای شد که به عنوان یک  فرصت ارتقای بیشتر کیفیت و کمیت گردو، ارزش افزوده و خدمات ارزان قیمت برای گردوکاران و کشاورزان مورد استفاده قرار گیرد.

*ایجاد مرکز رشد و پارک علم و فناوری برای نخبگان

بهرام نیا گفت: برای جوانان نخبه و مخترع که نیاز به مکانی برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی داشتند نیز مکانی با همه امکانات لازم در دانشگاه پیام نور تویسرکان تحت عنوان "مرکز رشد و کانون پارک علم و فنآوری" در نظر گرفته شد.

*ارتقای سرانه ورزشی تویسرکان از 22 سانتی متر برای هر نفر به 66 سانتی متر

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی این شهر تا سال 84 به ازای هر نفر 22 سانتیمتر بود ، تصریح کرد: هم اکنون این سرانه به ازاء هر نفر به 66 سانتیمتر رسیده که ازجمله این زیر ساختها ایجاد یک سالن دو هزار نفره، استخر شنا، سالن چند منظوره برای خواهران که دارای زمین چمن مصنوعی استخر شنا زمین والیبال و.. است.

*میزبانی فوتسال زیر 15 سال کشور برای نخستین بار در تویسرکان

وی عنوان کرد: امر توجه به ورزش و نیز ظرفیت‌های ایجاد شده باعث شد تا مسابقات فوتسال زیر 15سال کشوری را علی رغم اینکه 30 استان متقاضی و خواستار این میزبانی بودند برای 10 روز در تویسرکان میزبانی کنیم و این بازی کشوری را که با حضور 30 تیم وجمعیت 650 نفری به تویسرکان علی رغم سم پاشی استانهای برخودار مثل کلان شهرها ، برگزار کردیم.

کاندیدای مجلس نهم شورای اسلامی ابراز کرد: با وجود همه مخالفت‌ها و نارضایتی‌هایی که در بحث میزبانی تویسرکان برای فوتسال وجود داشت مشکلی در برگزاری به وجود نیامد به طوری که  در روز اختتامیه از طرف هیئت داوران، مربیان، بازیکنان و کاپیتان‌های تیم‌ها قعطنامه‌ای قرائت شد که ضمن قدردانی از میزبانی بسیار عالی فرماندار بیان شد که تویسرکان باید به عنوان میزبان نمونه کشوری معرفی شود.

*برگزاری همایش شهر الکترونیک و پایلوت شدن تویسرکان در این زمینه

کاندیدای مجلس نهم شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: تویسرکان شهری است که با برگزاری همایش شهر الکترونیک در سال 1387 از جمله چهار شهری بود که همایش شهر الکترونیک را با حضور مقامات کشوری و استانی، پدر روستای الکترونیک "دکتر جلالی"،معاون فنآوری رئیس جمهور برگزار کرد و پس از از اتمام این همایش بود که مسئولان کشوری در راستای معرفی این شهرستان به عنوان پایلوت شهر الکترونیک تمام زیر ساختهای لازم را ایجاد کردند و سرعت اینترنت در این شهر با سایر شهرهای استان متفاوت و پرسرعت شد.

-----------------------------

گفت‌وگو از زهرا مرادوند

-----------------------------

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول