اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3 روز مانده تا انتخابات

بوی عید همراه با رنگ و لعاب انتخابات

خبرگزاری فارس: بوی عید می‌آید، از طرفی دیگر شمارش معکوسی برایمان در حال رقم خوردن است، شمارشی با رنگ و آب سیاسی؛ این واژگونی زمان و ساعت شماته‌دار انتخاب تنها سه روز دیگر تا عمرش باقی نمانده است.

بوی عید همراه با رنگ و لعاب انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، این روزها بوی عید و عیدی فضای جای جای کشورمان را پر کرده و این فضا بیش از پیش با تبلیغات ستادهای انتخاباتی در هم آمیخته است، از طرفی بوی عید و عود می‌آید و از سویی دیگر صدای گفت و شنود.

مردم با هدف و بی‌هدف در کوچه و خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، بازارها و مجتمع‌ها برای خرید و سرگرمی آمده و همین امر استفاده مطلوب و بهینه را از فضای تبلیغات برای هواداران کاندیدا فراهم‌تر کرده است.

در یک دست سبزه و تنگ ماهی قرمز شب عید دیده می‌شود و در دستی دیگر کارت تبلیغاتی نامزد انتخاباتی.

صدای هیاهوی مردم، مغازه‌داران، فروشندگان و هواداران کاندیدا در هم گره خورده و همه این‌ها شور و حال خاصی را به کالبد شهرها بخشیده است، همه یکدل و هم‌صدایند و این هم‌آوایی من را به فصلی نو برای شهر و سرزمینم نوید می‌دهد.

در این بین اقشار مختلف مردم به چشم می‌خورد از کارگر و رئیس گرفته تا دانش‌آموز و دانشجو، غنی و تهیدست، حقوق‌بگیر و روزمزد، خردسال و بزرگسال و ... هر کس بسته به تناسب و نیاز خود، با توجه به موقعیت و درک خود، چشم‌هایش را باز کرده و گل بازار را بنا به میزان سبک سنگینی‌ جیبش می‌چیند.

این خرید برای او شمارش معکوسی است تا لحظه سال تحویل و ورق خوردن تاریخ زندگی‌اش!!

و اما همزمان با این روند شمارش معکوسی دیگر برایمان در حال رقم خوردن است است، شمارشی با رنگ و آب سیاسی؛ این واژگونی زمان و ساعت شماته‌دار انتخاب نیز تنها سه روز دیگر تا عمرش باقی نمانده است.

همزمان با ورق خوردن تاریخ زندگی‌مان، سرنوشت شهرمان نیز در دستانمان روزها، ساعت‌ها و ثانیه‌های آخرش را برای انتخاب بهترین سپری می‌کند، هراس از چگونگی و رویارویی با این انتخاب در لحظاتی بی‌درنگ مرا به ناکجاآباد می‌رساند.

جالب است که در این هیاهو و شلوغی بازار مردم هدفی مشترک را دنبال می‌کنند و آن انتخاب است، یکی انتخاب لباسی مناسب برای خود، دیگری انتخاب ماهی و یا سبزه خوش آب و رنگ‌تری برای سفره هفت‌سین و همین‌طور تا ... و عده‌ای نیز انتخابی برای تغییر چیدمان ساختار درونی شهر را در سر می‌پرورانند!

انتخاب، بهترین حقی است که توسط اراده به انسان عطا شده و باید آن را به بهترین مسیر و راه ممکن هدایت کرد؛ و در این راه پرپیچ و خم باید عقل و منطق را در کنار هم و به یاری هم رساند تا بهترین و بهترین حاصل شود.

به راستی اگر در این روزها زمزمه‌هایی درون گوشمان به صدا درآمد و جرقه‌ای را برای خرید شب عید در ذهنمان پدیدار گشت، آن موقع چه کنیم؟ همه ما می‌توانیم بی‌تفاوت از کنار آن بگذریم؟ اگر صدای بلندتری این زمزمه را به نجوا مبدل کرد چه؟ به کدامین انتخاب افکار را درگیر می‌کنید؟ شب عید یا سپیده صبح!

صدای شمارش معکوس ساعت سرنوشت به گوش می‌رسد و تو ای هم‌صدای همیشگی و دیرینه من، با یادآوری روزهای سخت و پرمشقت دیروز، امروز انتخابت را با ایمان به منتخبت استوار کن و بر پایه آن 12 اسفندماه حضور پررنگ و پرامیدت را در پای جعبه سرنوشت به ثبت برسان، و این حقانیت را آوازه شهر کن برای هم‌نشانی‌هایت، تا آنها را در این روز با سرنوشت محله، منطقه، روستا، شهر و استان خود همراه و همسو کنی.

.................................

یادداشت از مریم خبازی

.................................

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول