اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

ورزش همگانی بر مبنای رویکرد علمی توسعه یابد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی خطاب به مسئولان اجرایی امر ورزش در استان، خواستار توسعه ورزش همگانی و ورزش بانوان بر مبنای یک رویکرد علمی شد.

ورزش همگانی بر مبنای رویکرد علمی توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، محمود صلاحی در گردهمایی تخصصی مدیران ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، روسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به ماشینی‌شدن زندگی، تحرک انسان‌ها کاهش یافته و یا به حداقل رسیده از این رو توجه به ورزش به منظور حفظ سلامتی امری ضروری است.

استاندار خراسان رضوی افزود: بهترین روش برای مقابله با برخی از ناهنجاری‌های جامعه نظیر اعتیاد که به سبب سودجویی بعضی عوامل بیگانه رواج پیدا کرده و در این میان به‌ویژه نسل جوان را مورد هدف قرار داده، روی آوردن به ورزش است.

صلاحی گفت: نظام اسلامی به دنبال احیای جوانان، انسانیت و فرهنگ انسانی است که یکی از ابزارهای آن توجه به موضوعات ورزشی است.

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر سلامتی، تصریح کرد: با توجه به آموزه‌های دینی توجه به امر ورزش یکی از ضروریات زندگی امروز به لحاظ شرعی است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در کنار تحصیل و تهذیب نفس به موضوع ورزش اشاره کرده‌اند که این امر نشان دهنده اهمیت آن در رشد روحی و جسمی انسان است.

وی در ادامه با اشاره به قدمت تاریخ و تمدن ایران اسلامی پس از ظهور اسلام گفت: ایران باید در صحنه‌های ورزشی با توجه با سابقه کهن خود همیشه پیشتاز باشد.

صلاحی افزود: اگر چه توجه به ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی از جمله اولویت‌هایی است که باید با جدیت دنبال شود ولی توسعه ورزش های عمومی و همگانی نیز به منظور ارتقای سلامت جامعه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی به مسئولان و دست‌اندرکاران امر ورزش در استان توصیه کرد تا نسبت به توسعه فضاهای ورزشی به ویژه برای بانوان اهتمام ویژه داشته باشند و از ورزش استان حمایت کنند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول