اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنگره ملی تجویز منطقی آنتی‌بیوتیک‌ها:

40 درصد از هزینه‌های دارویی مازندران آنتی‌بیوتیکی است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره ملی تجویز منطقی آنتی‌بیوتیک‌ها با بیان اینکه از 10 داروی پرمصرف، چهار مورد آنتی‌بیوتیک هستند، گفت: این چهار دارو، 40 درصد از هزینه‌های دارویی استان را شامل می‌شوند.

40 درصد از هزینه‌های دارویی مازندران آنتی‌بیوتیکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم صالحی‌فر صبح امروز در آیین افتتاحیه کنگره ملی تجویز منطقی آنتی‌بیوتیک‌ها در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: آنتی‌بیوتیک‌ها داروهای پرمصرف، پرهزینه و پرعارضه هستند.

وی با بیان اینکه از 10 داروی پرمصرف، چهار مورد آنتی‌بیوتیک هستند، تصریح کرد: این چهار دارو، 40 درصد از هزینه‌های دارویی استان را شامل می‌شوند.

صالحی‌فر با اشاره به اینکه از میان 2 هزار و 200 قلم دارو، هشت قلم داروی آنتی‌بیوتیک هزینه‌های بسیاری دارند، گفت: دو داروی آنتی‌بیوتیک، 28 درصد از هزینه‌های هشت قلم داروی آنتی‌بیوتیک را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه عوارض جانبی تهدیدکننده حیات در برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها داریم، بیان داشت: معضل بسیار جدی در درمان بیماری‌های عفونی داریم و اگر امروز کاری نکنیم، فردا خیلی دیر است و درمانی نخواهیم داشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به ارسال 156 مقاله از 27 دانشگاه به دبیرخانه کنگره ملی تجویز منطقی آنتی‌بیوتیک‌ها یادآور شد: 126 مقاله پذیرفته شده که 39 مورد سخنرانی و 97 مورد پوستر است.

وی با بیان اینکه در هر سه روز برگزاری کنگره، ارائه مقالات پژوهشی در دستور کار است، اضافه کرد: هفت کارگاه آموزشی پیش‌بینی شده که در این کارگاه‌ها به مسائلی که تاکنون توجه نشده، می‌پردازیم.

صالحی‌فر با اشاره به اینکه امیدواریم پیشنهادات اجرایی خوبی برای ارتقای مصرف منطقی آنتی‌بیوتیک‌ها داشته باشیم، متذکر شد: کتاب ارزشمندی از مقالات رسیده به دبیرخانه در دو بخش منتشر شده که بخش نخست مربوط به آنتی‌بیوتیک‌ها و کلاس‌های مختلف آنتی‌بیوتیک است و بخش دوم مربوط به دارو درمانی بیماری‌های عفونی شایع و تهدیدکننده حیات است.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول