اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌رضوی صورت گرفت

تحویل داروی رایگان به 120 هزار کندوی زنبورعسل

خبرگزاری فارس: کارشناس اداره مبارزه با بیماری‌های زنبور عسل و کرم‌ابریشم دام‌پزشکی خراسان‌رضوی از توزیع داروی رایگان میان 120 هزار کندوی زنبورعسل استان خبر داد.

تحویل داروی رایگان به 120 هزار کندوی زنبورعسل

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی، محمدرضا شریعتی اظهار داشت: در این راستا 35 هزار نوار بای‌وارول برای مقابله با بیماری‌های انگلی در زنبورستان‌های خراسان‌رضوی به صورت رایگان توزیع شد.

کارشناس اداره مبارزه با بیماری‌های زنبورعسل و کرم‌ابریشم دام‌پزشکی خراسان‌رضوی افزود: در راستای مبارزه با بیماری‌های زنبورعسل و پیشگیری از وارد شدن خسارت به زنبورداران، در سال جاری و در دومین مرحله توزیع داروی رایگان، تعداد 35 هزار نوار بای‌وارول برای مقابله با بیماری‌های انگلی در زنبورستان‌های استان، توسط شبکه‌های دام‌پزشکی به صورت رایگان توزیع شد.

وی با اشاره به آمار کندوهای موجود در خراسان‌رضوی گفت: در خراسان‌رضوی بیش از 1600 زنبوردار با حدود 120 هزار کندوی زنبورعسل به زنبورداری و تولید عسل مشغول هستند که بیشترین تعداد این کندوها در شهرستان‌های مشهد، چناران و نیشابور با تعداد حدود 77 هزار کلنی فعال است.

شریعتی تأکید کرد: زنبورداران با پیشگیری اصولی و به ‌موقع و نیز رعایت اصول بهداشتی می‌توانند در پیشگیری از بیماری‌ها و جلوگیری از ورود خسارت موفق شوند.

کارشناس اداره مبارزه با بیماری‌های زنبورعسل و کرم‌ابریشم دام‌پزشکی خراسان‌رضوی با توصیه به زنبورداران برای رعایت بهداشت پرورش گفت: داشتن کلنی‌های قوی با ملکه جوان، بازدید و مراقبت منظم از زنبورها، انجام ضدعفونی درست و مؤثر، تغذیه صحیح و کافی، رعایت حریم زنبورستان‌ها و پرهیز از تعذیه با عسل‌های ناشناخته اهمیت ویژ‌ه‌ای در پرورش زنبور دارد.

 شریعتی درجه حرارت و رطوبت مناسب، پیشگیری از مسمومیت حاصل از سموم و ردیابی بیماری‌ها را از دیگر عوامل مؤثر در پیشگیری از بیماری و تلفات در زنبورها دانست.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول