اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نور با تاکید بر مسولیت جهانی گفت

ایران مهد گونه‌های دارویی جهان

خبرگزاری فارس: فرماندار نور گفت: در جهان و کشورهای همسایه کمتر منطقه‌ای را می‌بینید که جنگل و پوشش گیاهی منحصر به فرد با تنوع گیاهی و گونه‌های مختلف درختی(صنعتی و دارویی) باشد اما این نعمت در ایران به ویژه در شمال کشور و مازندران وجود دارد که ما مسئول حفظ آن هستیم.

ایران مهد گونه‌های دارویی جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالقدیر مشایخی ظهر امروز در جلسه ستاد گرامیداشت هفته منابع طبیعی شهرستان نور گفت: اهداف منابع طبیعی باید فرهنگ و در وجود آحاد مردم به ویژه جوانان نهادینه شود.

وی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای حفظ و احیای جنگل، منابع طبیعی و محیط زیست از ضروریاتی است که نه تنها در هفته منابع طبیعی بلکه در طول سال نیاز جامعه است.

فرماندار نور تصریح کرد: یکی از موضوع‌های برنامه پنج ساله دولت در عرصه منابع طبیعی اشاعه فرهنگ منابع طبیعی و اخلاق زیست محیطی است تا فضا برای بهره‌مندی همه اقشار جامعه و آیندگان از این نعمت خدادادی مهیا شود.

 

*تخریب منابع طبیعی معضل جهانی

رئیس ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی شهرستان نور اذعان کرد: فشار بیش از حد به عرصه‌های منابع طبیعی موجب تخریب عرصه و از بین رفتن اکوسیستم طبیعی و محیط زیست سالم شده و به یک معضل جهانی تبدیل شد.

مشایخی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی متعلق به افراد یا زمان خاص نیست بلکه متعلق به همه عصرها و نسل‌ها و همه موجودات است و همه باید از این مواهب الهی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به وجود جنگل‌های منحصر به فرد در کشور گفت: در جهان و کشورهای همسایه کمتر منطقه‌ای را می‌بینید که جنگل و پوشش گیاهی منحصر به فرد با تنوع گیاهی و گونه‌های مختلف درختی(صنعتی و دارویی) باشد اما این نعمت در ایران به ویژه در شمال کشور و  مازندران وجود دارد که ما مسئول حفظ آن هستیم.

 

*بیابان‌زدایی در دستور کار دولت است

فرماندار نور با اشاره به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی از دغدغه‌های مسئولان است، اظهار داشت: در حالیکه دولت بیابان‌زدایی را در دستور کار خود قرار داده و برای این موضوع هزینه می‌کند ما در منطقه جنگلی خود مکلف به حفظ عرصه‌های منابع طبیعی، احیای جنگل و کاشت درخت و فرهنگ‌سازی آن در بین جوانان هستیم. 

این مسئول تصریح کرد: هفته منابع طبیعی فرصتی است برای تبیین اهداف منابع طبیعی و باید این امر فرهنگ‌سازی شود که منابع طبیعی حیات دوباره به انسان‌ها می‌دهد.

وی در پایان از پیگیری حق نوار مرزی و تجلیل از کارکنان منابع طبیعی خبر داد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول