اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان انجام شد

آموزش مصرف منطقی دارو به 300 مربی بهداشت مدارس

خبرگزاری فارس: دبیر علمی دومین همایش تبیین جایگاه مربیان بهداشتی مدارس در مصرف منطقی دارو گفت: در این همایش به 300 مربی بهداشت سطح مدارس استان اصفهان، آموزش مصرف منطقی دارو داده می‌شود.

آموزش مصرف منطقی دارو به 300 مربی بهداشت مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جواد کبریایی‌زاده در حاشیه همایش تبیین جایگاه مربیان بهداشتی مدارس در مصرف منطقی دارو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی مصرف منطقی دارو، مربیان بهداشت مدارس و مصرف منطقی دارو، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در کودکان، راهنمای تدریس کتاب ویژه مربیان بهداشت مدارس از محورهای این همایش است.

وی ادامه داد: اگر به تغییرپذیر بودن رفتار در سنین کودکی و نوجوانی اعتقاد داشته باشیم ارائه آموزش‌های صحیح اصول سلامتی از طریق مربیان آموزش دیده فرصت مناسبی برای ارتقاء رفتارهای کودکان و نوجوانان فراهم می‌آورد.

مسئول دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: آموزش در خردسالی همانند حکاکی بر سنگ ماندگار است، به این لحاظ یکی از نهادهای بزرگ دخیل در این امر آموزش و پرورش است که با درک صحیح از مصرف و چگونگی اصلاح الگوی مصرف می‌تواند در همه ابعاد جامعه تأثیرگذار باشد.

کبریایی‌زاده ادامه داد: نقش مدیران، معلمان، مربیان و دانش‌آموزان در فرهنگ ما به عنوان پرچم‌دار اصلاح الگوی مصرف بسیار قابل تأمل است.

وی افزود: اگر فرهنگ صحیح مصرف در آموزش و پرورش و برنامه‌های آنها نهادینه شود به طور قطع می‌تواند بسیار مؤثر بر تقویت فرهنگ صحیح مصرف در کل جامعه نقش‌آفرینی کند.

مسئول دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارتباط با راهنمای تدریس آشنایی با دنیای شگفت‌انگیز میکروب‌ها ویژه مربیان بهداشت و معلمان دبستان گفت: این کتاب از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تهیه و با هدف آموزش دانش‌آموزان دوره دبستان و آشنایی آنها با میکروب‌ها، راه‌های رعایت بهداشت برای به حداقل رساندن آلودگی با میکروب‌ها، نحوه درمان عفونت‌ها و آگاهی از امکان مقاومت میکروبی تهیه شده است.

وی افزود: امید است بکارگیری آن در نهادینه کردن اصول اولیه درمان با آنتی‌بیوتیک‌ها و کاهش پدیده مقاومت میکروبی گامی مؤثر باشد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول