اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان خبر داد:

لزوم مشارکت اولیا و مربیان در امور فرهنگی و تربیتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: پیوند اولیا و مربیان صرفاً اخذ وجوه مادی نیست بلکه باید از مشارکت آنها در زمینه‌های فرهنگی و تربیتی استفاده کرد.

لزوم مشارکت اولیا و مربیان در امور فرهنگی و تربیتی
به گزارش فارس در همدان، عباس حسنی‌محتشم پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ هفته پیوند اولیا و مربیان با شعار پیوند فرهنگی، عاطفی و معنوی بین سه نهاد سرنوشت‌ساز (مدارس، منازل و مساجد) در مدرسه راهنمایی شهید بهشتی همدان اظهار داشت: در گذشته انجمن اولیا و مربیان به معنای اخذ وجوه مادی از والدین بود و خود این تفکر بزرگ‌ترین خطری بود که ما را تهدید می‌کرد در حالی که می‌شد این نشست‌ها را با عنوان نشست‌های تربیتی و فرهنگی به نتیجه رساند.
وی افزود: ما باید از مشارکت اولیا و مربیان در زمینه‌های فرهنگی و تربیتی بهره ببریم و نباید از آنها صرفاً در راستای رفع نیازهای مادی مدارس استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان عنوان کرد: منازل به عنوان کانون عشق و صفا، مدارس به عنوان کانون تعلیم و تربیت و مساجد هم محل ارتباط با خدا به شمار می‌روند که باید از ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.
وی ادامه داد: امروز مجموعه سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت بر این مبنا خط تحولات را در پیش گرفته که در بحث گذر از سیستم سنتی به سیستم نوین تعلیم و تربیت مجموعه طرح‌های تحولی در آموزش و پرورش کلید خورده است.
حسنی‌محتشم بیان داشت: همه ما باید در ایچاد تغییرات سازنده کمک کنیم تا با یک افق روشن در سطح آموزش و پرورش شاهد تحولات چشمگیری باشیم.
وی افزود: استان همدان امسال به نتایج خوبی رسیده به خصوص در سطح پایین شهر با شناسایی پدرانی که نمی‌توانند به مدارس فرزندانشان سرکشی کنند معلمان و مسئولان در وقت نماز مغرب و عشا در مساجد برای آنها با اساتید مجرب کلاس آموزشی بر پا کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش با جهت‌گیری تحول‌پرورانه شروع شده و امیدواریم بتوانیم نیروهای مفیدی برای آینده تربیت کرده و دانش‌آموزان را به عنوان سفیران آینده مکتب اسلام معرفی کنیم.
وی گفت: اگر به عنصر خانواده، مدرسه و مساجد به عنوان سه ضلع تربیتی و آموزشی نگاه کنیم امسال یک ضلع دیگر به آن اضافه کردیم با عنوان ضلع تربیتی سنگر که شرکت دانش‌آموزان در راهیان نور که تکمیل‌کننده سه ضلع دیگر است.
حسنی‌محتشم در پایان سخنان افزود: انتظار داریم این سه بعد فرهنگی، عاطفی و معنوی که در آموزش و پرورش ترسیم شده با تلاش و کوشش محقق شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول