اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

خلخال قطب طبیعت درمانی غرب کشور است

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: شهرستان خلخال به لحاظ داشتن آب و هوای مناسب، طبیعت زیبا، جنگل، مرتع و منابع دیگر قطب طبیعت درمانی غرب کشور است.

خلخال قطب طبیعت درمانی غرب کشور است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان خلخال اظهار داشت: ما با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم شهرستان خلخال را برای گردشگران و طبیعت دوستان معرفی کرده و زمینه حضور گسترده گردشگران و مسافران را در این منطقه فراهم کنیم.

وی با یادآوری این‌که این شهرستان از چشمه‌ها و مناظر بکر طبیعی به عنوان یک نعمت خدادادی بهره‌مند است، تصریح کرد: حضور مناطقی همچون الشوار، چشمه ازناو، منطقه زیبای اندبیل و روستاهای طبیعی و با ماهیت اصیل از مستعدترین نقاط این شهرستان و حتی استان در توسعه صنعت توریسم و گردشگری است.

عبداللهی در زمینه اجرای طرح‌های گردشگری و طبیعت درمانی خبر داد و خاطر نشان کرد: مردم خلخال با جدیت پیگیر راه‌اندازی سایت‌های گردشگری به ویژه در تفرجگاه اندبیل هستند تا از این امکانات استفاده کنند.

این مسئول همچنین از آمادگی سرمایه‌گذاران این مجموعه خبر داد و اضافه کرد: اگر تحویل زمین با سرعت در تفرجگاه اردبیل انجام شود اوایل سال آینده شاهد شروع و آغاز به کار بخش خصوصی در این منطقه با هدف سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری می‌باشیم.

وی در توصیفی از این منطقه ادامه داد: این منطقه از دیرباز با جمله «باشدا قار و ایاختا نار» شهرت منطقه‌ای و حتی کشوری یافته و این بدان معناست که در جنوب استان بخش خورش‌رستم و نواحی اطراف با گرم‌ترین آب و هوا و مستعدترین فضا در جذب گردشگر نقطه بی‌نظیر است.

به گزارش فارس، فرماندار خلخال همچنین به زیبایی گردنه الماس اشاره کرد و بیان داشت: این گردنه و ارتفاعات آن استعداد راه‌اندازی سایت گردشگری، نیروگاه بادی و سایت ورزشی اسکی روی چمن و برپایی جشنواره شقایق‌ها را دارد که قصد داریم بعد از فعال کردن سایت گردشگری اردبیل به ترتیب این اهداف را پیاده کنیم.

 

اختصاص یک میلیارد و 750 میلیون ریال برای تکمیل دو پروژه گردشگری خلخال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه از تدوین بروشورها و دفترچه‌های راهنما برای کلیه شهرستان‌ها با هدف راهنمایی گردشگران خبر داد.

بهروز ندایی با بیان این‌که از محل اعتبارات گردشگری پول آن تأمین شده است، گفت: برای ساخت پل روستای خمس امسال 50 میلیون تومان تخصیص یافته و در سال‌های بعدی نیز تأمین اعتبار لازم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های امامزاده عبداللهی کلور 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده که با صرف آن می‌توان این منطقه را به یک سیاحت‌گاه مذهبی، معنوی تبدیل کرد.

ندایی در ادامه افزود: 70 میلیون تومان نیز برای ساخت کمپینگ این امامزاده تخصیص یافته که تأمین اعتبار آن انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خاطر نشان کرد: دو واحد اقامتی بین‌راهی در شهرستان خلخال در سال آینده اجرا می‌شود که هدف از راه‌اندازی آنها ایجاد امکانات رفاهی مسافران در کنار دو جاده پرتردد شهرستان با تخصیص دو میلیارد و 400 میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: این واحدها دارای سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران و سایر امکانات رفاهی مورد نیاز مسافران بوده و در آینده با تکمیل پروژه‌های راه‌سازی اصلی شهرستان به تعداد این واحدهای اقامتی نیز به ترتیب اولویت و ترافیک جاده افزوده می‌شود.

ندایی در پایان ادامه داد: شهرستان خلخال دارای استعداد مطالعات باستان‌شناسی در منطقه گیلوار خلخال و سایت باستان‌شناسی گیلوان است که تلاش می‌کنیم در سال آینده مطالعات و تهیه مستندات باستان‌شناسی و تاریخی این منطقه که در جنوب استان اهمیت مهمی از لحاظ ارتباطات قومی و سنتی منطقه خلخال و گیلان دارد، آغاز شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول