اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی:

350 همیار طبیعت از عرصه‌های خراسان شمالی محافظت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: 346 نفر همیار طبیعت از عرصه‌های طبیعی این استان محافظت می‌کنند.

350 همیار طبیعت از عرصه‌های خراسان شمالی محافظت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، موسی صابری اظهار کرد: این علاقه‌مندان و دوستداران به طبیعت در سطح استان در قالب تشکل‌های همیاران طبیعت (محافظ و مروج ) در زمینه حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان خراسان شمالی ضمن شناسایی با یگان حفاظت این اداره کل همکاری می‌کنند.   
وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی افزود: مهم‌ترین هدف تشکیل گروه‌های همیار طبیعت، آشنا کردن مردم به اهمیت حفظ منابع طبیعی و جلب مشارکت آنان در امور احیاء، توسعه و بهره‌برداری صحیح از این منابع است.
صابری تنها راه حفاظت از منابع طبیعی را ارتقای فرهنگ عمومی و نهادینه کردن آن در آحاد جامعه دانست و گفت: حفاظت از عرصه منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امری محال و غیرممکن است.
وی از برگزاری برنامه‌های آموزشی برای همیاران طبیعت در سال جاری با هدف ارتقای سطح دانش، بینش و مهارت و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان با اولویت نسل نوجوان و جوان خبر داد. 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه بیش از 70 درصد‌ از مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد، گفت: سعی شده است در قالب گروه‌های همیار طبیعت ضمن ایجاد تشکیلات منسجم مشارکتی در جهت حفظ احیای و توسعه منابع طبیعی و ترویج اصول حفاظت از این منابع در مردم نیز نسبت به حفاظت عرصه‌های منابع طبیعی احساس مسئولیت ایجاد کنیم.
وی در بخش دیگری از توزیع بیش از 198 هزار لیتر سوخت در مناطق صعب‌العبور و حاشیه جنگل‌ها و مراتع این استان خبر داد.
صابری تصریح کرد: به منظور حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و جلوگیری از بوته‌کنی و جلوگیری از قطع درختان برای تأمین سوخت 198 هزار و 800 لیتر نفت به روستاهای صعب‌العبور واقع در حاشیه جنگل‌ها و مراتع سوخت‌رسانی شد.   
وی اظهار کرد: این میزان سوخت با یک دستگاه تانکر بین روستاییان و عشایر مناطق سخت‌گذر توزیع شد که با این اقدام از بوته‌کنی در فصول سرد سال جلوگیری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: هم اکنون روستاییان برای گرما و پخت و پز از بوته و چوب درختان استفاده نمی‌کنند و آنان برای این منظور از نفت و سیلندر گاز استفاده می‌کنند.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
انتهای پیام/ج30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول