اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس جهانگردی:

گردشگران خارجی اقامت در طبیعت را بر هتل‎های لوکس ترجیح می‎دهند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس جهانگردی گفت: ساخت اکو کمپ در کنار طبیعت و بازسازی خانه‎های قدیمی برای جذب گردشگر مناسب‎تر است، زیرا گردشگران خارجی اقامت در طبیعت را بر هتل‎های لوکس ترجیح می‎دهند.

گردشگران خارجی اقامت در طبیعت را بر هتل‎های لوکس ترجیح می‎دهند

شیرین اجاقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: امروزه در کشور ما تلاش‎های بسیاری برای جذب گردشگر می‎شود، که از جمله آن می‎توان به ساخت مجموعه‎های فرهنگی و تفریحی و هتل‎های چند ستاره اشاره کرد.

وی افزود: بسیاری از افرادی که رویای جذب گردشگر را دارند، فکر می‎کنند با ساختن اماکن‎ لوکس، هتل‎های چند ستاره به هدف خود  می‎رسند، اما غافل از اینکه، اغلب گردشگرانی که به ایران می‎آیند اقامت در خانه‎های قدیمی و کوچک و اقامت در دل طبیعت را ترجیح می‎دهند.

کارشناس طبیعت‌گردی و گردشگری در ادامه بیان داشت: برای جذب گردشگر باید به بافت‎های قدیمی شهر اهمیت داد و آن را بازسازی کرد و از آنها برای اقامت گردشگران خارجی استفاده کرد و در حال حاضر گردشگری ایران نیاز به هتل‌های لوکس و رستوران‎های مجلل ندارد، بلکه بیشتر به اقامتگاه‌هایی باستانی و در دل طبیعت نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‎های به صرفه‎تری را برای جذب گردشگر به وجود آورد، گفت: ساخت جایگاه‌های زیست‌محیطی یا همان اکو کمپ‎هایی در جوار طبیعت که با مصالح سازگار با محیط، بسیار بهتر و به صرفه‎تر از ساخت هتل‌های با هزینه‎های میلیاردی است.

به گزارش فارس، مهمانسرای کویر در متین آباد یک نمونه از مهمانسراهایی است که در دل کویر در شهر بادرود به وجود آمده است، این مهمانسرا به سبک کاروانسراهای دوران صفوی است که با استفاده از مصالح بومی و موجود در منطقه ساخته شده تا کم‌ترین آسیب به محیط زیست وارد شود و ساختن این کاروانسرا یا مهمانخانه در دل کویر در آبان‌ماه سال ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید، ساخت این کاروانسرا در دل طبیعت برای ساکنان بومی این منطقه یک فرصت مناسب اشتغال‎زایی را به وجود آورده است زیرا در اطراف این کاروانسرا بیشتر محصولات کشاورزی بدون استفاده از هیچ مواد شیمیایی کشت می‎شود، به همین دلیل می‌توان از این نمونه کاروانسرا در دل طبیعت به عنوان موفق‌ترین جایگاه برای جذب گردشگر یاد کرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول