اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کل محیط زیست همدان خبر داد

اجرای برنامه‌های نوروزی با عنوان مهربانی با طبیعت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کل محیط زیست همدان از اجرای برنامه‌های نوروزی با عنوان مهربانی با طبیعت خبر داد.

اجرای برنامه‌های نوروزی با عنوان مهربانی با طبیعت

قربانعلی محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در راستای اجرای وظایف و فعالیت‌هایی که برگرفته از اهداف خود محیط زیست است و به طور معمول در همه ایام سال انجام می‌شود اداره کل محیط زیست مانند سال‌های قبل برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای نوروز امسال در نظر دارد.

وی با اشاره به اینکه پیگیری مباحث مربوط به تعطیلات نوروز همه ساله در قالب ستادی مستقر در استانداری یا سازمان میراث فرهنگی سازماندهی می‌شود، افزود: عموم وظایف فعالیت‌هایی است که تمام ارگان‌ها به نحوی مناسب با وظایف خود انجام می‌دهند که اداره کل محیط زیست همدان نیز به عنوان یکی از اعضا در جلسات شرکت می‌کند و در مصوباتی که مرتبط با بحث محیط زیست است فعالیت‌های خود را انجام خواهد داد.

رئیس اداره کل محیط زیست همدان بیان داشت: در مورد برنامه‌هایی که در ایام نوروز تا 13 فروردین داریم علاوه بر وظایفی که بر عهده اداره کل محیط زیست است این اداره در قالب چند محور فعالیت می‌کند که از جمله این محورها افزایش گشت و کنترل در محدوده مناطق تحت مدیریت اداره کل حوزه شهری است.

وی با اشاره به حضور اکیپ‌های گشت‌زنی در تفرجگاه های عمومی تصریح کرد: اکیپ‌های محیط زیست با مستقر شدن در کانکس ها یا چادرها و با اقدامات آموزشی به مسافران و همشهریان عزیز مانع صدمه دیدن طبیعت و محوطه تفرجگاه‌ها می شوند.

محمدپور ابراز داشت: برای راهنمایی‌های نوروزی مسافران اداره کل بسته‌های فرهنگی خود را نیز با موضوع معرفی مناطق و توصیه‌هایی برای مسافران یا همشهریانی که از مناطق طبیعی بازدید می‌کنند، توزیع می‌کند که به نکات قابل توجهی اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه متولی روز انس با طبیعت اداره کل میراث فرهنگی است، اضافه کرد: در روز انس با طبیعت نیز اداره کل محیط زیست برنامه‌های خاصی را در نظر دارد و در تمام مناطق همکاران ما حاضر هستند و کارهای آموزشی لازم را انجام می‌دهند.

رئیس اداره کل محیط زیست همدان ابراز داشت: ضمن اینکه مراقبت و نظارت لازم برای حفاظت از نهال‌ها طبق شرح وظایف وجود دارد در مجموع ادارت کل محیط زیست در زمینه محیط طبیعی اقدامات خوبی انجام داده است.

وی عنوان کرد: این اداره در قالب بسته‌های فرهنگی نیز توصیه‌هایی درباره مقدمات نوروز در زمینه محیط زیست و تهیه هدایای نوروزی و رعایت سلامت بهداشت و ایمنی در مسافرت‌ها و میهمانی‌ها مواردی که بحث محیط زیست مطرح است نکات قابل توجهی را اعلام می‌کند.

محمدپور ادامه داد: روشن نکردن آتش در نزدیکی درختان و گیاهان، صدمه نزدن به محل زندگی جانوران و گیاهان کمیاب، حفظ مناطق طبیعی در بحث زیبایی محیط، پاکی هوا، رها نکردن زباله در محل‌های تفرجی، آسیب نزدن به موجودات داخل رودخانه‌ها و اصلاح الگوی مصرف مباحثی هستند که با عنوان "مهربانی با طبیعت" اداره کل محیط زیست دنبال می‌کند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: اداره کل محیط زیست با تمام پرسنل و کارکنان خود به طور مستقیم یا پشتیبانی در این ایام آماده خدمتگزاری به مردم است.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول