اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

بیان دیدگاه‌های نامزدهای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان درمورد آموزش عالی

خبرگزاری فارس: نامزدهای نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان در میزگرد انتخابات و دانشگاه به بیان دیدگاه‌های خود در راستای آموزش عالی پرداختند.

بیان دیدگاه‌های نامزدهای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان درمورد آموزش عالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا حسنی‌صفت یکی از نامزدهای این دوره مجلس در میزگرد دانشگاه بیرجند به معرفی دیدگاه‌های خود درباره آموزش عالی پرداخت و اظهار داشت: دانشجو باید از حق قانونی و رفاهی خود استفاده کرده و اطلاعات لازم زندگی را فرا بگیرد و در دانشگاه با نشاط باشد.

وی بر نقش دانشجو در تعیین مدیریت تأکید کرد و گفت: دانشجو باید در تعیین مدیریت نقش ایفا کند، محقق بماند، کارآفرین باشد و از تجربیات خود در صنایع استفاده کند.

عبدالرضا طرزی نیز در ابتدا شرح مختصری از کار‌های خود بیان کرد و گفت: باید دانشجو را درک کرد و به دانشجو بها داد.

وی با بیان اینکه ‌باید حداقل پویایی را برای دانشجو فراهم کنیم، افزود: عملی شدن پروژه‌های دانشجویی نیز باید در دستور کار باشد.

طرزی معضل اصلی دانشگاه را نمره محور بودن آنها دانست و از رکود علمی اساتید انتقاد کرد و از اساتید خواست که به سئوالات دانشجویان به صورت ریشه‌ای پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: برای این کار ما باید بسترهایی را برای اساتید فراهم کنیم و ضعیف بودن امکانات خود یکی از مواردی است که شهرستان از آن رنج می‌برد.

حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی نیز در ابتدا شرح مختصری از فعالیت‌های خود داد و گفت: در بحث مدیریت باید شایسته سالاری به شدت مورد توجه قرار بگیرد.

وی بحث خود را به دانشگاه کشاند و گفت: دانشگاه ما از کسری بودجه، خوابگاه، ایاب و ذهاب و سلف سرویس رنج می‌برد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: کسری بودجه را نیز باید با جذب دانشجویان خارجی جبران کرد.

عبادی به انتقاد از طولانی شدن بعضی از مدیریت‌ها پرداخت و گفت: اگر این مدیریت‌ها طولانی شود کارآیی از بین می‌رود که این حرف وی با تشویق دانشجویان همراه شد.

وی گفت: باید مدیریت‌ها جابه جا شوند و چرخش نخبگان صورت گیرد تا کارآیی لازم را داشته باشند.

علیرضا حسنی نیز کاندیدای دیگر بیرجند پس از معرفی خود به بحث درباره آموزش عالی پرداخت و مشکل اصلی دانشگاه را در استفاده از واژه "اسلامی" دانست و گفت: آنها هنوز اصل اسلام را معنا نکرده‌ و نفهمیده‌اند و بنابراین افراط و تفریط بسیاری دارند.

وی گفت: برای اسلامی کردن باید از وزارتخانه‌ها و ادارات آغاز کنیم و اگر بنا است اسلامی شویم ابتدا باید خود اسلام را بفهمیم و این اسلامی شدن باید از متولیان آغاز شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول