اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده آشوریان در مجلس خبر داد

مجلس هشتم برای آشوریان دستاوردهای زیادی داشت

خبرگزاری فارس: نماینده آشوریان در مجلس گفت: مجلس هشتم برای جامعه آشوریان در کشورمان دستاوردهای زیادی داشته است.

مجلس هشتم برای آشوریان دستاوردهای زیادی داشت

یوناتام بت‌کلیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه جامعه آشوریان همراه با سایر اقشار جامعه برای برپایی انتخابات تلاش می‌کنند اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مجلس هشتم برای جامعه آشوریان برابر شدن دیه مسلمان و غیرمسلمان بود به طوری که با پیگیری نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس سپس با حکم مقام معظم رهبری این مسئله محقق شد.

وی با بیان اینکه سه دوره به عبارتی 12 سال نمایندگی هموطنان آشوری در مجلس را بر عهده داشته است بیان کرد: پنج نماینده اقلیت دینی اعم از آشوری، کلیمی، ارمنی و زرتشتی موضوع‌های مختلفی مانند وراثت و قصاص پیگیری کرده‌اند در این ارتباط صحبت‌هایی با مراجع معظم تقلید انجام گرفت که انتظار می‌رود نمایندگان منتخب در مجلس نهم به عملیاتی کردن این برنامه‌ها تلاش کنند.

این مسئول نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس را مستقل دانست و خاطرنشان کرد: در عین حال که در هیچ حزب و جبهه فعالیت نمی‌کنیم دیدگاه‌ها و رهنمودهای مقام رهبری در همه زمینه‌ها فرا روی خود قرار داده‌ایم تا امور محوله را به بهترین شکل و به نفع کشور به سرانجام برسانیم.

* آشوریان چهار کاندیدا دارند

بت‌کلیا با بیان اینکه چهار نفر به عنوان کاندید برای جمع‌آوری آرای مردم در انتخابات پیش‌رو ثبت‌نام کردند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های انتخابیه آشوریان ارومیه، سلماس، تبریز، همدان، اهواز، شاهین‌شهر، تهران و کرج است که در این شهرستان‌ها کاندیداها برنامه‌های خود را اطلاع‌رسانی می‌کنند امید است فردی متعهد و متخصص به مجلس راه پیدا کند.

این مسئول تعداد صندوق‌های جمع‌آوری آراء 17 فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد سه فقره صندوق سیار هستند در مناطق مختلف ارومیه مستقر می‌شوند ولی بقیه صندوق‌ها ثابت هستند به طوری که در ارومیه پنج صندوق، تهران شش صندوق، در شهرستان‌های سلماس، تبریز، همدان، اهواز، شاهین‌شهر و کرج به تفکیک یک صندوق مستقر خواهد شد.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعداد رای‌دهندگان در مناطق مختلف کشور بین 6 تا 7 هزار نفر هستند که پیش‌بینی ‌می‌شود اکثریت مردم در این انتخابات با شوری مضاعف و غیرقابل توصیف شرکت کنند و به افرادی با سابقه انقلابی و خادم رای دهند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول